Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 4 november 2010

Send in the clowns......

Jag har just torkat bort sminket.......
Jag skulle bli en glad clown var det tänkt men jag har inte den rätta looken. Trots mina tappra försök att få till en glad mun så ville det sig inte.Om jag skulle vara clown till yrket så skulle jag helt säkert få spela den ledsna......den som ramlar och gör fel.
Den misslyckade clownen....klädd i min kollegas mans blårandiga pyjamas, fick t.o.m. den som aldrig vågat dansa att ta sina första steg på dansgolvet och le.
Vi dansade flera danser tillsammans. Min partners leende växte för varje dans. För vem dansar sämre än en misslyckad clown?

Den som inte vågar att misslyckas kommer heller aldrig att lyckas....

5 kommentarer:

Stina sa...

Det här var förmodligen exakt vad jag behövde höra just nu.... Min resa handlar inte så mycket om båten - mer om mig själv och det steg som jag är på väg att ta ut i arbetslivet igen. Visserligen är det ingen riktig anställning med lön, men jag vill ändå göra mitt allra bästa och jag är verkligen rädd för att misslyckas... Efter alla år som arbetslös har jag tappat all tro på mig själv, min kapacitet och mitt kunnande. Jag tror för övrigt att du var en alldeles förträfflig clown - alla kan inte vara klämkäcka och hurtfriska...de flesta av oss är det inte...innerst inne.. KRAM & TREVLIG HELG!

Åsa! sa...

Så sant, så sant! Hoppas du får en fin helg!

Monica sa...

Mycket vacker bild + mycket kloka ord! Önskar Dig en skön helg. Kram.

Lysande ögonblick! sa...

Tror att du inte alls var en misslyckad clown, snarare en förtjusande sådan!

ansepanse sa...

så är det! man måste våga helt enkelt
ha en fin fredagkväll - krmar