Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 10 november 2010

Kändisar och modeller reser flott?

Det här med associationer är verkligen olika. Vår bakgrund, ålder och kultur har stor betydelse. Det är inte konstigt att det blir missförstånd och kommunikationsproblem i arbetslivet, skolan, bland vänner och i våra relationer.
Till och med ett enkelt och roligt sällskapsspel kan belysa det hela.
Sällskapsspelet går ut på att en person ur det ena laget ska dra ett ord ur en påse och sedan beskriva ordet med synonymer på tid. Det egna laget får gissa och försöka plocka så många poäng som möjligt genom att gissa rätt ord på utsatt tid.

En tonårig flicka drar ett ord ur påsen.
- En sak som kändisar och vackra människor får åka med i luften?

 ????????????????

Ingen lyckas gissa rätt på utsatt tid.
- Modellflygplan såklart!

Ganska fyndigt eller hur? Men hur kommer man på det? Jag är numera ganska säker på att dagens tonåringar inte vet vad ett modellflygplan är.

Mer bekant än ett modellflygplan?

4 kommentarer:

Jeppsson sa...

Haha, den var rätt fyndig.

Lysande ögonblick! sa...

haha. den var bra. vi har ett sådant spel, jag gillar det! :-)

ansepanse sa...

jo det var fyndigt, men jag håller med dig, hur många ungdomar av i dag vet vad det är för något
kramar

Yvonne :-) sa...

Det var ett bra klokord du kom med.
Kram!