Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 26 november 2010

Laddar om.....

Fredag.....
Betyder helg för de flesta. Två dagars ledighet som alltid går alldeles för fort. När jag arbetade natt var det måndagen som var fredag......för då gick jag av mitt pass och hade tio dagars sammanhängande ledighet.
Idag betyder fredag att jag behöver ladda om....
Jag ska jobba hela helgen på vår marknad, utomhus.......de har lovat ända ner till minus tio grader! Tur att det finns varm glögg!
Vi ska sälja holkar.....denna vecka hann vi göra färdigt 28 stycken. De blev fina.....små röda stugor där pippisarna kan flytta in till våren.
Jag känner mig trött redan......jag har funderat på att ta ett varmt bad. Men då händer det väl inget mer idag....
Tänk om man hade ett uttag och en sladd där man kunde sätta sig på snabbladdning!
Men det får nog bli det hederliga gamla sättet!

5 kommentarer:

ansepanse sa...

eller skaffa dig ett duracell-batteri :) nej skämt åtsido, du får se till att klä dig riktigt varmt imorgon när du ska stå ute och sälja grejor
kramar

Monica sa...

Ninja, i kväll får du ladda....ta det med ro och ha det riktigt skönt. Hoppas att ni får sålt era fina fågelholkar.
Var rädd om Dig & varm kram från mig.

Lysande ögonblick! sa...

Jag föreställer mig dig. I kylan. Med vantar och glögg. Tänker att det kanske kan blir lite mysigt till och med? Hoppas du laddar om ordentligt och får en fin helg. :-)

Stina sa...

Lycka till med uppladdning OCH helgens holkförsäljning. Hoppas ni inte har samma väder som här, snön fullständigt vräker ner och det blåser iskalla vindar. Tror du behöver ett varmt bad imorgon kväll...med nåt gott på kanten :) Kramiz

Fenixmonas sa...

Ja, uppladdning skulle allt suttit fint! Avundas dig inte att stå ute i kylan, men glögg är ju gott...hehehe...
Jodå, numera har dottern egen aleljé i deras hus. kramiz