Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 1 november 2010

Mörkertiden.....eller kruktidens definitiva slut

Det mörknar tidigt så fort vintertiden börjat........eller mörkertiden som en väninna kallade den. Hon, en heltidsarbetande hästägare fick plocka fram pannlampan denna vecka eftersom hon inte fick träffa sin häst i dagsljus förrän ljuset återvänder i februari.
Vintermörkret är inget jag ser fram emot......ljus kan jag tända ändå om jag vill. Det behöver inte vara becksvart klockan fyra för att mysfaktorn ska infinna sig.
Min blomkruka på trappen börjar se ledsen ut......jag har "räddat" den ett par nätter undan nattfrosten men nu är det nog kört........





På något sätt föredrar jag kruktiden.......

3 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Jag föredrar absolut kruktiden! Här slösar jag nu med el genom en del 100w lampor men jag är helt ljusberoende för att må bra! Kramiz

Åsa! sa...

Kruktiden är bäst, absolut! Man får försöka hitta någon strategi för att överleva nu i mörkret.

Lysande ögonblick! sa...

Åh. jag också, kruktiden är den bästa. :-)