Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 22 november 2010

Det är skillnad på grått och grått......

Grånat trä får mig att tänka på bryggor, tjärdoft och kluckande vågor. Hav. Salt. Sommar.
Ledighet. Fridfullhet och ro.....
Novembergrått eller vad ska man kalla det här?  Har du tänkt på hur skön sängen känns en sådan här morgon?Jag tittar ut genom fönstret och tar sovmorgon. Kaffe på sängen. Vilken tur att jag är ledig idag!
Förmiddagen ägnar jag åt att laga mat.....flera sorter på en gång så att jag slipper i morgon. Men sedan måste jag ut.....
Det enda jag kan säga om dagens promenad är att det var väldigt skönt att komma in igen.

6 kommentarer:

Jeppsson sa...

Jag har varit ute och promenerat med alla hundarna idag, en i taget... Hundarna tyckte det var kul att få lite egen-tid med matte, och slippa vara ute så himla länge. Själv känner jag mej ganska trött på rusk nu. :-)

Lysande ögonblick! sa...

Ja, det är verkligen skillnad. Och jag gillar den första nyansen bäst. :-)

Monica sa...

Ninja, vad skönt att du var ledig i dag....här har det snöat hela dagen. Tänkte "faktiskt"på dig....för jag har målat(hela dagen)en båt!...de brukar jag inte måla!.....vet inte hur den kom fram.....men den guppar så vackert på ett blått hav.....konstigt.
Var rädd om dig och ha det så bra. Kramen.

ansepanse sa...

jag var ute och promenerade i sånt väder
ha det gott - kramar

Fenixmonas sa...

Kan tänka mig att det var bäst inne! Här har vi snöyra idag, ingen pardon ges det, då jobbet måste skötas! Kramiz

Åsa sa...

Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Men vissa dagar njuter man mer utav utelivet än andra, helt klart!