Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 23 november 2010

Holkar ger inte så många steg.....

Jag har inget stillasittande jobb direkt. Idag har det varit full fart i holkverkstaden. Även om jag aldrig sitter ner på jobbet så blir det inte tillräckligt med steg. En dag i verkstaden ger ynka 2900 steg... ändå känns det som om man springer runt hela tiden mellan borrmaskin och kap med händerna fulla av penslar och skruv.
På vägen hem från jobbet var det iskana så det är inte direkt läge för en kvällspromenad heller....
Betydligt enklare var det att få ihop de 10.000 stegen i Toscana. Varje dag besökte vi en ny etruskisk by....
Jag gillar att gå på upptäcksfärd med kameran i historiska städer och byar...man vet aldrig vad som finns runt nästa hörn.....
Så ikväll får ni följa med på upptäcksfärd i Val d´Orcias byar. Jag har gjort ett nytt bildspel som ni finner längst ned på bloggen. Välkomna!


7 kommentarer:

Jeppsson sa...

Du skulle ha en hund; nemas problemas att få ihop stegen. :-) Men det är klart, knepigt när man ska ut och resa. Söta holkar förresten.

ansepanse sa...

jag kommer ut varje dag eftersom jag har två vovvar som jag promenerar med
kramar

Monica sa...

Ninja, har tittat på bildspelet från Toscana..Wow! musiken + filmen = 10 poäng!( har skrivit där också) Men Jösses Amanda, vad gör ni med alla fågelholkarna? säljer...eller...?
Ha det så bra & kramen från mig.

Stina sa...

Alla former av rörelser är motion, inte enbart steg... Du borde ha en räknare på armarna också...kanske en runt midjan, låren...ja, lite överallt :)
Tjusiga bilder som vanligt, ska titta mer sen... Kram

Fenixmonas sa...

Nej, inte är det lockande att stega runt ute just nu...jag ilar vidare till ditt bildspel! kramiz

Fenixmonas sa...

Jättefint bildspel, men det gick tyvärr inte att kommentera! Kramiz

Lysande ögonblick! sa...

Därför tror jag bestämt att vi måste resa mycket mycket oftare. För hälsans skull. ;-) Brukar också gå så mycket mer när jag är på äventyr, än på jobbet. Men jag har ju ett stillasittande jobb så jag går inte över 2000 steg under tiden jag är på jobbet. Men jag försöker gå så mycket jag kan innan och efter. Lite omvägar med mera. :-)