Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 31 oktober 2010

Tiden.....

Idag har vi manipulerat tiden och fått en extra timme. Jag sov bort min och det var väl använd tid för jag känner mig mycket piggare. Att vi är trötta eller pigga är ett sätt att förnimma att tiden faktiskt går.

Ibland får man en känsla av att tiden står stilla. Som när jag betraktade den etruskiska byn San Castiglione del Bagni......

Men man får snart påminnelser om att vi lever i 2000-talet.
En elektrisk lampa......

telefonstolpar.....

.........eller så var etruskerna tidigt ute med televisonen?

4 kommentarer:

Åsa! sa...

Oj så vackert!

Jeppsson sa...

Jättevackra bilder som vanligt. :-D
Sv: Nä, det syftar alltså på nån kvinna som gör sej väldigt ynklig, som män blir attraherade av för att hon liksom är så hjälplös och rörande.

Fenixmonas sa...

Jättefina bilder! Ja, han försökte göra humla men...de ser mest ut som getingar! Kramiz

Lysande ögonblick! sa...

Du har tagit så vackra bilder från resan. Underbart. :-)

Ha en fin vecka.