Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 1 februari 2012

Nya erfarenheter.....

Denna dag har varit fylld av möten. Möten med människor. Vissa möten har jag varit på förr. Där är människorna och formen bekant, innehållet likaså.
Men idag har jag också mött nya ansikten och diskuterat ämnen jag inte brukar. Både nya och gamla möten är intressanta. I den bekanta formen har man sin trygga roll i gruppen och blir bekräftad i den. I det nya mötet får man en ny roll, kanske inte den man först trodde. En sak är säker jag kommer att få nya erfarenheter......

Ibland måste man våga för att se vart vågorna för en......

12 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

jag tycker ibland det är riktigt skönt att få lämna den där trygga rollen och möta människor som inte vet ett dugg om mig. Männsiskor som inte redan har bestämt sig om hur jag är, utan ger mig en chans.

LyckligaPraliner sa...

Ja man behöver nog både det nya och det gamla invanda. Det är hälsosamt för knoppen att utmanas lite. Det tycker jag om. Såg ett klokord en gång;

"Gör som havet - VÅGA"

Ann-Louise

Gilla sa...

Jag har bara varit i tvättstugan idag och inte träffat andra människor.

Sv. Att bara vara är ofta pensionärernas tillvaro. Det blev som sagt inte det idag. Jag MÅSTE tvätta idag.

Yvonne :-) sa...

Vi har tj-gruppen här en gång i mån och då brukar jag laga mat åt oss.Jag fick mer ont i em i halsen får nog göra ett besök till imorgon hos läkaren.Det värker upp i örat. Natti

Anette sa...

Underbar bild med allt vatten......

Ha en fin dag

bokhyllan sa...

Kloka tankar.
Kram

Bea sa...

Hej!
Tack för dina hälsningar!
Trevligt med nya möten och erfarenheter. Inte en dag så att man inte lär sig ngt nytt.
Ha en fin dag! /Bea

Monica sa...

Att ge sig ut på okänt vatten kan ibland ge en pirr i magen....men tror dock att de kan vara nyttigt! Du som har en så trygg och inte läckande båt...går det säkert bra för!
Du vet Ninja att jag önskar dig allt gott!!!
Kram och vink från mig.

Annika sa...

Det citatet stämmer tokbra!

KKvinneblogger sa...

Både nye og kjente møter med mennesker ekan være spennende og berikende om man er åpen for det.

ansepanse sa...

jo, så är det allt, man måste våga ibland
kramar

Karpstryparn sa...

Oerhört vacker bild, man riktigt hör havet sjuda.
Svar: Nej, vet ju inte vad din resblogg heter. Eller heter den "Mina speglar"?