Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 10 februari 2012

En vanlig dag....


Idag är det en vanlig dag. Klockan ringer.....jag går upp, och även om klockan inte ringer och jag inte går upp av den anledningen utan någon annan, så är det ändå en vanlig dag. Jag dricker mitt kaffe, jag äter min smörgås, jag uträttar mina behov, jag träffar människor som jag känner och som är snälla, jag äter ännu mera, jag arbetar eller aktiverar mig med saker som så småningom gör mig så trött att jag går och lägger mig. Och så är den vanliga dagen slut.
Livet består mest av vanliga dagar, annars vore de ovanliga dagarna vanliga.
På de ovanliga dagarna kan ovanliga saker hända......
Jag träffar ovanliga människor som gör ovanliga saker, de kan vara trevliga eller otrevliga, spännande eller ointressanta. Jag provar nya aktiviteter eller besöker platser jag inte har varit eller brukar vara på. Vissa nya saker utvecklar mig och andra saker vecklar jag in mig i. Jag gör saker som jag inte brukar göra. Ibland går det bra, ibland går det inte så bra och ibland går det riktigt illa.
Vissa ovanliga dagar har varit helt fantastiska, medan det funnits andra ovanliga dagar då jag inte borde  klivit upp ur sängen överhuvudtaget......
Så egentligen, när man tänker efter, är det bra att livet består mest av vanliga dagar......


11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vi måste se nyanserna och för att se nyanserna så måste det göra skillnad från det dagliga. Så jag hoppas du får en skön vanlig dag eller "ovanlig" dag. Vi får se vad det blev. kram

Anonym sa...

Och tänk hur olika dagarna som till synes är samma gamla vanliga dagar kan kännas beroende på.

Anonym sa...

Tror det handlar om inställningen ;)

Nett sa...

Kan vara så skönt med dessa vanliga dagar, och jag tror att man behöver dessa "ovanliga" dagar för att hitta balansen :) Ha en fin helg!

Carina Sjölund sa...

Tycker det är ganska skönt oxå med vanliga dagar :)
Ha en fin helg!
Kramen♥

Jess sa...

Jag gillar vanliga dagar! :)

Oljekritan sa...

ja du har så rätt,,en del vanliga dagar kan vara ovanliga för andra..som är vana med annat som vi inte är vana med, då blir de dagarna vana om man gör dem ofta..det som är ovanligt..tror jag inte på, det är det vanliga som känns bäst..eller?? Kram till dig

Monica sa...

Varje morgon när jag vaknar, sitter jag på sängkanten och säger till mig själv: TACK för att jag vaknat till en ny dag! En ny dag med nya möjligheter.
Må väl kära Ninja och var rädd om Dig!
Kram och vink från mig.

Livet och vardagen sa...

helt vanliga ovanliga dagar, eller ovantligt vanliga dagar alltså:-)

Camilla sa...

Om vanliga dagar är braiga dagar, så vill jag ha vanliga dagar.
Kram!

Livskrafter sa...

ja men du har så rätt...och jag älskar alldeles vanliga dagar. De är ju livet. De blir vad vi gör de till. Livet är en gåva och dagarna likaså.
Ha en fin söndag
Stor kram
Emma