Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 20 februari 2012

Nytt liv.....

De vissna krokusarna byttes ut mot en campignula. Det fick bli symboliskt.....
eftersom jag har börjat jobba idag och följaktligen inte är lika vissen längre. Både krokusen och campignulan kommer att få ett andra liv i min trädgård till våren.....
Jag känner också för att börja mitt andra liv......
trapplivet. 
Med det menas fika i solen på trappen....
......och vet ni, jag tror att det snart är dags. De har lovat varmare väder....
Så fort solen tittar fram så inviger jag trappen för i år. Det är mitt tidigaste vårtecken!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, så är det nog. Du kommer snart sitta och fika på din trappa. Skönt att du är piggare och vilken fin blomma du har köpt. Kul kul. Kram och ha en skön kväll.

Livet och vardagen sa...

fika på trappan, ja det är VÅR det! Skönt att du mår bättre. Blomman är fin, men jag lyckas sällan med "blommande" blommor, förutom orchideer.

Jeppsson sa...

Vad skönt att du mår bättre!

Monica sa...

Ninja, strunta i trappan ta med dig en fläta vitlök....så kan vi sitta ute på Terassen och ta en fika. Värme och gott sällskap får du också! Skönt att du är piggare1
Kram kram och vink från mig.

Oljekritan sa...

Åh trapplivet verkar så trevligt att vänta till..Vad bra att du mår bättre och orkar gå till jobbet..
Så söt blomma..minner om våren..kram till dig//Karina

Gardenhouse sa...

Trapp livet det underbara, vad jag håller med dig!!!!
Så fint det blommar inne nu, ute sen...
Kram Sussi

Yvonne sa...

Skönt att du har kommit upp på benen igen.Cassandra frossade i gamla saker. Natti!

Lisbet sa...

Vacker blomma! Så bra att du börjar vara i skick, men ta det lugnt i början :)

Härligt med dina tankar om fika i solen...

kram

bokhyllan sa...

Fika på trappan med näsan mot en värmande sol. Finns det något bättre? :)
Kram

Annika sa...

Va mysigt det låter med trappfika!

lavendia sa...

Åh, vad det ska bli skönt med trapplivet. Jag har dock ingen egen, men ett skönt trädäck får duga.
Vilken enormt fin bild. Den blir man glad av.

Livskrafter sa...

V Å R ! ! !!
underbart
kram och ha en fin dag
Emma

ansepanse sa...

vilken fin bild :) jag älskar blått
vad skönt att du är frisk igen och visst :) snart kan vi sitta därute igen, jag har min härliga altan för det
Sv: hahahaha . nej, inte Pedigree Pal sju dagar i veckan, det skulle jag inte stå ut med :D
kramar

Tre Tanter sa...

Så skönt du mår bättre och vilken vacker blå färg...kram 3 tanter.

Viktkamp sa...

dem är fina =) låter underbart med fika på trappen =)

Nett sa...

det där låter inte dumt alls med fika på trappan och sol. *längtar*