Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 26 februari 2012

En återställare....

Dagen har ägnats åt återställande. Jag menar bokstavligt återställande, då man ställer allt åter där det bör stå.
 I morse syntes tydliga spår.....spår som jag blev glad av. Nej, det var inte alls jobbigt att se spåren i köket....
De påminde bara om att gårdagen hade varit trevlig, riktigt trevlig.......och att jag struntade i köket till slut och bara njöt av samvaron med mina gäster.
Har ni varit med om att disken sprungit iväg någon gång? Inte jag heller......den väntar alltid så tålmodigt även om man är sen. Och jag hade ingenting inplanerat idag så när allt var återställt gick jag ut en stund och njöt av vårvädret.......

20 kommentarer:

Monica sa...

Ninja, så tråkigt att vi inte kunde komma igår! Jag hade stannat och diskat åt dig innan vi åkt hem...hi,hi. Hoppas nu att du får en bra vecka. Var rädd om Dig!
Kram och vink från mig.

Åsa! sa...

Disken den väntar alltid så troget så :)
Ser att ni också haft vårväder idag, härligt! Jag och Maja tog en ridtur i skogen, bitvis lite blött men annars, oj så härligt att slippa ridhuset!

ansepanse sa...

nej, inte springer disken sin väg inte, den står allt där man ställt den
kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gör jag också, och dämpar ljuset i köket så inte disken syns så väl. Dagen efter går det mycket fortare och fixa till allt.
Kramar
AnnaMaria

4U2 sa...

Ni verkar ha haft riktigt trevligt och så fint väder idag, perfekt!

Lisbet sa...

Låter som ett bra val. Disken springer aldrig iväg. Min man tycker det är konstigt att den inte har försvunnit, den är bara där och väntar på honom :)
kram

Mita sa...

Har man diskmaskin slänger man in den där och vips är den borta och sen kan man gå ut i finvädret..*L*...
Nä jag håller fullständigt med dig, ingen risk att disken försvinner,
Kram och ha det fint!

Livet och vardagen sa...

rätt tänkt! Varken disk eller strykning försvinner - även om man försöker vänta ut den...
Tack för kommentaren om vårt hus. Nej, det blir inget sångbidrag på bloggen, och det säger jag för att skona er:-)

Gilla sa...

Vi hade inga gäster igår och jag drack bara ett glas rosévin. Jag tyckte inte om smaken, så jag alkoholvägrade resten av kvällen. Så jag har inte nån abstinens idag. Men visst är det trevligt med vänner på besök och god mat och dryck därtill.

sv: Jag kan verkligen rekommendera Ensamma hjärtan och hemlösa hundar. Den är verkligen trevlig.

Yvonne sa...

Konstigt men disken springer aldrig ifrån en..Det var meningen att vi skulle dit men fick ställa in för Kjell blev sjuk.Kram!

idémakeriet sa...

Ha ha, ja disken väntar alltid lika tåligt.
Det är väl härligt att du har njutit av dina gäster och att man dagen senare gör ren spåren.
Kram Gerda

Viktkamp sa...

det står alltid kvar tills dagen efter =) Slappna av och njut =)

Fenixmonas sa...

Precis så är det ju...inte springer jobbet ifrån dig, men gästerna stannar ju inte hur länge som helst så de ska ju tas tillvara! Så klokt av dig! Kramiz

Annika sa...

Skönt när allting är återställt!

Guldkorn by Elin sa...

Jag väntar fortfarande på den dagen :)
Men är den spår efter en härlig kväll så är den oftast lite lättare att ta itu med.
Ha en skön måndag!

Camilla sa...

Som sagt...disken läääär vara kvar! ;)
Kram!

lavendia sa...

Viktigast att ni hade trevligt. Inte så farligt att ta hand om det dagen efter och få allt på plats. Hoppas du hinner njuta av våren idag också. Här har varit väldigt kallt inatt, men dagen ser ut att bli fin.

Nett sa...

Ja disken står alltid och väntar på en, även om man har diskmaskin :) ha en fin vecka.

Carina Sjölund sa...

Stoppar man allt i diskmaskinen, så vips är det borta :)
Ha en fin Måndag!
Kramen♥

Karpstryparn sa...

Ja, på vissa håll i landet är det snudd på vår nu.

Svar: Ja, förmodligen.