Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 14 februari 2012

Fyra timmar med Doktor Zhivago....



Fyra timmar film....
En dubbeldvd som jag köpte för kommande behov, för en vecka med "soffläge". Man måste nog vara sjuk för att hinna med fyra timmar spelfilm....
Igår och idag umgicks jag med de här personerna. Doktor Zhivago, boken man borde ha läst, filmen man borde ha sett....
Jag har gjort varken eller.....tills för en stund sedan då jag såg den nya versionen.
Den är bra, sevärd och välgjord.
Kritikerna sade att den inte följde bokens innehåll och avvek från den ryska kulturen. Jag har inget att invända mot det.
Men som version är den bra......och det är väl så man ska se den, som en version av Doktor Zhivago.

11 kommentarer:

Yvonne ♥ sa...

Det gör du rätt i som ligger i soffan och ser film...Idag ordnade jag med musiken 19+24.. Ola tar vår CDspelare och högtalare.Mor låg på ett boende i fogdaröd och de har ett litet kapell som vi ska ha begravningen i... Kram!

Monica sa...

Fyra timmar med Dr Zhivago gör troligen susen för Ninja?
Jag går sällan på "riktig" Bio för jag blir alltid kissnödig...typiskt gamla tossiga tanter.
Skickar massor av hjärtan till dig i dag. Krya på dig vännen!
Kram kram kram

Livet och vardagen sa...

jag har sett den gamla versionen på bio för mååååånga år sedan. Det enda jag minns från den var att den var lååååång:-)

Annika sa...

Den måste jag se!

Anonym sa...

Tack för film tipsen! Jag älskar långa filmer.... Krya på dig! Kram

Augusta sa...

Håller med dig, så många timmar filmtittande måste bli vid sjukdom. Precis vad som jag är nu

Kram :)

soffie sa...

verkar va sevärd:)

Gilla sa...

Vi har också suttit och tittat på film på TV idag. Jag har en förkylning, som inte vill ge sig, så det var ett bra sätt att fördriva tiden med filmen om Larry Flynt. Den hade 4 stjärnor. Vi spelade in den häromdan. Om du vill veta mer om honom kan du följa adressen här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Larry_Flynt

Gilla

desperat hemmafru sa...

Nu har jag precis varit runt och kikat på din blogg. Den innehåller mycket trevligt, så jag återkommer gärna. Hej hopp!

ansepanse sa...

jag har sett den gamla ett antal gånger :) och tycker att den är bra och så har jag även läst boken, ta och läs den vet jag, den är bra
kramar

Gilla sa...

Sv: Det är ju inte så stor firning, när man bara äter ♥.

Kram/Gilla