Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 7 februari 2012

Massa G.....

Det var en rebus.....
En hel massa G:n låg utslängda huller om buller i en hög. Sedan skulle man gissa vad det kunde vara....
Jag har fått njuta av en massa G idag på arbetstid. Det känns såååååå lyxigt.....
Massa G på remiss......kostar gratis, för jag har lyckats samla på mig ett frikort! De gånger jag har lyckats få ihop till ett frikort så brukar jag försöka ordna behandlingar av något slag. Kiropraktorbesök eller som denna gång massa G.
Tänk, att få smita ut från jobbet och bli omhändertagen en stund......bli berörd, insmord och nära på somna. För i den här formen ingår 10 minuters vila inlindad i filtar med värmekrus instoppade här och där.
När jag får massage brukar jag försöka släppa tankarna och bara känna kroppen. Det är så skönt att få hjälp att riktigt slappna av......
Det finns många olika sorters massage.....
När jag var i Kerala i Indien provade jag Ayurvedamassage. Då masserade man även hårbottnen och smorde in huvudet med oljor. Doften påminde om Tigerbalsam och satte verkligen fart på cirkulationen. Jag fick även en lätt magmassage....
Det är intressant att man i de flesta kulturer har funnit att massage och beröring ökar välbefinnandet och främjar en god hälsa.
Lighthouse Beach, Kerala, Indien februari 2008

10 kommentarer:

MARIA I KOS sa...

Åh , så skönt det låter med massage(kul rebus)och värmande filtar .
Det skulle min värkande kropp behöva .
Härlig bild , undra om dom som har så mycket kläder inte fick bada eller badar dom med kläderna på ?
Kram ♥

Nillas Trädgård sa...

Det är ju så skönt med massage. Tyvärr så betraktar man det nästan som lyx och unnar sig det inte så ofta fast man borde!!!
Ha en fin kväll!

Monica sa...

Tjingeling Ninja, det är bara den gamle sjuksköterskan som tittar in...
Jag själv tar Taktil massage minst en gång/månad och så gjort i mååånga år. Skönt för kropp och själ!
Må gott och var rädd om dig!
kram och vink från mig.

Anonym sa...

Jag måste beställa en massage.! Jag behöver det så väl... skönt skönt. kram

Oljekritan sa...

Åh vad skönt..man ska ta hand om sig, eller låta nån ta hand om sig rättare sagt...massage är skönt,eller gör ontskönt..Nu blir jag peppad att beställa tid..Har ju fått friskvårdskuponger av Kommunen si!!! Åh vad fint att besöka Indien.Det måste varit spännande..Kram

Mita sa...

Vad härligt med massage, då sover man gott sen. 200kr för en mobil,men då var den väl begagnad?
Kram!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Idag skulle jag vilja ha massage..Mensidag får det nog bli doktorn igen.Kjell och jag hostar ikapp. Ha en bra dag Morgonkram!

Nett sa...

Härligt med massage, jag skall faktiskt börja en utbildning på Taktil massage imorrn :)

Annika sa...

Vi fick sådan massage på Sri Lanka och vi gillade inte det alls!

Sussi sa...

smart att passa på. Första gången jag fick en massage var för 1 år sen. Nu har jag faktiskt fått massage 2 gånger till sen dess. Skönt är det :)