Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 23 februari 2012

Posten inställd......

Igår var posten inställd.....man bedömde att det var alltför farligt att dela ut post i vårt område under gårdagen.
Jag bor i ett lugnt område, tro nu inget annat, vi har inte hotat brevbäraren och hundarna i grannskapet är att betrakta som väluppfostrade.
Nej, det var väglaget......
Blixthalka rådde i området och brevbärarnas säkerhet kunde inte garanteras. Posten inställd på grund av is.....det har aldrig hänt förut. Men vi har haft blixthalka förut.....det är inte första gången.
Så vad är problemet? Extremväder? Eller för lite resurser avsatta för att hålla vägar och gångbanor framkomliga?
Vem är ute på hal is?

12 kommentarer:

MICKAN sa...

Vilken härlig bild!

Samma här, riktigt glashalt på vissa ställen. Tur att det regnade så mycket igår att den mesta isen försvunnit. Nu kan man iallafall gå på vägen.

Anonym sa...

Vilken anledning, det måste vara resursindragningar av att sanda vägbanorna som gör detta. Ibland känns det som vi går bakåt i utvecklingen, inte alla gånger helt fel kan jag tycka. Men att vi backar av fel anledningar kanske. Ha en skön dag och hoppas posten kommer idag. Vacker bild, vart har du tagit den?

lavendia sa...

Vackert foto. Hade det varit vägen hade jag haft förståelse.

4U2 sa...

Ja, det låter ... märkligt! ;)
Tjusig bild!

Jeppsson sa...

Vi har alltid fått posten även fast det varit ganska extremt väder ibland. Nu har vi dock vårväder här.

Sussi sa...

Ja herregud! Jag var ute och halkade omkring på den isbanan. Bilen ville ju inte lyda alls. Riktigt läskigt.

Rustik Romantik sa...

Men visst är det märkligt med vädret. Hade de inte väder alls förr? För nuförtiden så stannar nästan hela samhället om det snöar eller är is... Här i min stad gick inte stadsbussarna förra året för att det var för djupa hjulspår i snön... Kanske får vi snart stanna hemma från jobbet om det regnar för mycket??? Kram, Tina

Kors och Tvärs sa...

Vi hade också hur halt som helst. Och 5cm snömodd :( Tur att dagen blev härlig ändå!

Livet och vardagen sa...

det har jag aldrig varit med om. Möjligen att tidningsbudet varit sent någon morgon men det är så sällan så det räknas inte. Och då bor jag ändå ute på landet där det inte kör saltbilar och snöröjare:-)

Mamma till tre Prinsessor sa...

Oj hoppas att väglagret blir bättre så att ni kan köra runt säkert!

Tack så mycket :)

Karpstryparn sa...

Brevbärarna kan ju använda dobbar, halkskydd finns ju.

Svar: Japp, det är samme konstnär.

lavendia sa...

Har nu suttit och letat en stund och i och för sig sett mycket fint. Du är verkligen berest. Men sälsafarin hittade jag inte. Du har skrivit hur jag ska leta men det hjälpte inte. Är inte så hemma på det här.