Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 16 februari 2012

Husarrest?

 Sitter i husarrest......pga seg förkylning med feber. Förr var det ett vanligt straff och det brukas än, fast inte i Sverige. Även ärliga människor åker på husarrest emellanåt. Fast då av den anledningen att man inte orkar ta sig ut ur huset.....
Jag tror att jag har smittat ner krokusarna för de börjar se rätt vissna ut......
 ..
Dessa filmer har jag plöjt.....
De översta är verklighetsbaserade. 
"Inte utan min dotter" känner ni säkert till. Den handlar om en amerikansk kvinna som blir lurad till Iran på semester av sin man. Hon tvingas stanna kvar i en islamsk stat som hon automatiskt blir medborgare i, och som kvinna helt utan rättigheter. Filmen handlar om hennes kamp att fly från Iran tillbaka till Amerika med sin dotter. Har du inte läst boken så se filmen.....
"Julie & Julia" handlar om Julia Child, en kvinna som flyttar med sin man till Paris på 50-talet och blir helt besatt av det franska köket. För att ha något att göra när hennes man arbetar som diplomat, går hon matlagningskurser och börjar skriva en kokbok för amerikanska kvinnor i fransk matlagning. I vår tid inspireras den unga Julie av hennes matlagning. Julie har ett tråkigt kontorsarbete och behöver en hobby. Hon påbörjar ett projekt där hon ska avverka Julias kokboks alla recept under ett år. Hennes man tycker att hon ska blogga om projektet och hjälper henne att starta en blogg. Bloggen blir snabbt en av amerikas populäraste bloggar.....
"Hanging Up" handlar om hur tre businesskvinnor mitt uppe i sina lysande karriärer tvingas ta hand om sin döende far........
"A good year" var en småtrevlig film om värderingar och omvärderingar i livet....
"Doktor Zjivago" är filmen om kärlek, svek, ideal, grymhet och krig......den har allt!
Det var allt från filmtipset! Önskar alla en underbar torsdag!

22 kommentarer:

Monica sa...

Krya på dig, hosta/nys inte på blommorna! Du ser själv hur det då går...hi,hi.
Sv: han som ger mig sockerdricka.
Kram kram och vink från mig.

Monica sa...

Jag igen...inte bara han med sockerdrickan. Vi "bollade".

evalevabo sa...

Bra med lite film tips. Krya på dig. Förkylningstider. Mannen är hemma här hemma, hostar, snuvar..stackarn..
Kram Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom bacillerna du har var inte och leka med om man ska gå efter krokusarna, förstår att läget är husarrest. Hoppas du blir frisk snart, och film är ju perfekt när man är sjuk.
Krya på dig och kram
AnnaMaria

lavendia sa...

Hamstern är ett nattdjur och det är hon mest hos mig med. Men hos sin matte får hon nog inte så mycket chans till sömn på dagen.
Snyggt kök. Vi har precis samma kakel o i sommarstugan samma skåpsluckor.

Nett sa...

Filmer funkar alltid när man har husarrest :) Vilket mysigt kök du har! Dikten japp.. den har jag skrivit. Klickar du på poesi i menyn så finns det fler dikter av mig.

ansepanse sa...

vilket fint kök du har
vad många bra filmer du har sett, jag har läst bokden: Inte utan min dotter, och både läst boken och sett den gamla versionen om doktor Zjivago
kramar

Anonym sa...

ojojoj, dina krokus ser ut som mina blommor gör överlag är hemma. Tack för fina kommentaren inne hos mig. Du får krya på dig. Kram kram och tack för filmtipsen. Själv sitter jag och dricker te i soffan och som du vet "duger" hehe. Det har varit en bra dag.

Livet och vardagen sa...

tack för tipsen hälsar Ulla

Jess sa...

Krya på dig och tack för filmtipsen!

soffie sa...

guuu va fint du har det hos dej, å krya på dej nu!

Sussi sa...

Men stackars. Inte kul med "husarrest". Hoppas du kryar på dig fort..

Annika sa...

Ååååå din stackare!
Krya på dig!

A House With A View sa...

Men usch vad trist att vara sjuk... Jag har själv haft en förkylning med feber nyligen och har knappt fått tillbaka alla krafter än, inget kul!! Och jaaaa, rosévinet var jättegott:)))

Stöööörsta krya-på-dig-kramizen från mig!!!

/aka

Yvonne sa...

Tack för att du tänkte på mej.allt gick bra idag! Natti!

bokhyllan sa...

Lite filmtips är aldrig fel. Tack för tipsen. Krya på dig kära du.

Carina Sjölund sa...

Krya på dig :)
Ha en fin Fredag!
Kramen♥

lavendia sa...

Krya på dig. Nu har jag tittat på en del av de otroligt vackra foton du har. Du verkar dessutom ha varit på en del annorlunda platser.

Angelica sa...

Tack för titten inne hos mig!!! Vilka fina bloggar du har! Och hur hinner du med 3 stycken? Jag hinner knappt med 1! skrattar Härliga bilder på dina resor och på de vackra hästarna. Det ser ungefär ut på samma sätt här på Mallorca, jag menar med alla konstnärer på torgen, alla ljuvliga frukter mm

Ha en toppenstart på fredagen!
Kraaaaaaaaaaaaam!

Angelica

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Jag måste erkänna att jag trivs väldigt bra när jag väljer att inte lämna hemmet på flera dagar. Hade sådana dagar förra helgen. Hade helt enkelt ingen anledning eller lust att ens öppna dörren. Så kan det bli ibland. Det är mest vinterns fel. Jag hatar snö & kyla. Vi matchar inte.

Nipe sa...

Vilket härligt kök!!

AnnSofie sa...

Sv: Haha nädå, ska försöka dela upp det hela lite så att jag intetar ut mig helt. Njuta av en härlig helg.

Ni har ju oxå ett jättefint kök :)