Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 24 februari 2012

Idag har jag invigt trappen!

 Idag har det varit vår hos oss. Jag kunde äntligen ta mitt trappfika i solen. Vår trapp har söderläge och det är nästan alltid lä där. Med en halsduk att sitta på lutade jag mig mot ytterdörren och njöt av solen.
T-shirt,  mysbyxor och doften av nybryggt kaffe. Jag kunde t.o.m höra talgoxens vårsånger....
Det enda man skulle kunna klaga på är möjligtvis utsikten....
Bänken placerad vid gaveln på fiskeboden i Tomtbod på Gotland med utsikt mot havet, hade man kunnat byta trappen mot.....
Men man kan inte få allt......och vill man inte se grannen så kan man alltid blunda och drömma sig bort någonstans.

12 kommentarer:

syren sa...

Härligt att kunna njuta av solen! Gillar dina bilder.

Anonym sa...

Fina bilder och vad härligt att sitta på trappen. Jag har ingen trapp, men jag har en balkong och minnen om många trappfikor. :)

Monica sa...

Skönt att du kunde sitta på din trapp! Packa och kom "loss" på alla mina trappor...hi,hi.
Har massor av bilder. Men kan ej förminska dem??? För ett blogginlägg tar det 10 år och då har jag lagt upp fötterna.
Kram på dig vännen och trevlig helg.

mariaikos sa...

Det låter härligt . Här har vi snö upp till fönstrena .
Vilka fina bilder .
Ha det bra ♥
Kram ♥

LyckligaPraliner sa...

Jag brukar blunda ibland när jag ser grannen. Men det är för att hon har dille på att vara i stort sett naken på sommaren. Suck.

Vad det låter härligt med sol och fågelsång. Ví har sol. Lite fågelsång. Massor av vinter.

Trevlig helg!

Ann-Louise

Simply Lifestyle sa...

Så härligt och vårlikt ni har det redan. Blir riktigt avundsjuk!

Livet och vardagen sa...

Så härligt! Hade man försökt sitta utomhus här idag hade kaffet flugit iväg tillsammans med allt annat. Storm igen, men det slutar väl blåsa någon gång och då ska jag också inviga trappan.

Kors och Tvärs sa...

Å jag skulle också vilja ha en trapp att sitta på, med en mugg kaffe och värmande sol...

MICKAN sa...

Visst har det varit ett fantastiskt väder.

Hahaha ... bara inte grannen får för sig att komma och störa lite :D

Ha en riktigt bra dag i solen, för mig blir det till att vara inomhus ända till i kväll.

lavendia sa...

Vackra bilder som alltid. Kaffe på en trappa tidigt om våren - det är livskvalitet. Nu har jag hittat sälsafarin. Jag prövade för mycket olika vägar o gav upp innan jag kom dit. Ni såg ju verkligen sälarna på nära håll. Är man inte fiskare tycker man att de är så mysiga.

A House With A View sa...

Helt otroligt vackra bilder!!! Där skulle jag verkligen trivas med the-koppen:)))) Och visst är det härligt att kunna sitta ute i solen, undrar om inte just början på våren är den bästa årstiden!!!!! Superhärligt!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Viktkamp sa...

låter underbart <3