Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 15 februari 2012

En vännina från förr.....

Gamla tider....

En väninna från förr hörde av sig. På den tiden träffades vi varje dag. Våra hästar var kompisar, precis som vi. Vi delade livet med varandra i flera år, glädjeämnen, sorger, bekymmer, funderingar, tankar och visioner. Alla stunder var fantastiska på sitt sätt för vi lärde känna och uppskatta varandra. Vi har ridit ikapp på ängarna, vi har njutit av fullmånens sken........
Idag träffas vi inte lika ofta som förr, tiderna förändras, men hon finns kvar....

23 kommentarer:

Monica sa...

Roligt när gamla vänner hör av sig. Gör som jag: mina vänner gör jag som med mina böcker. Jag ställer dem där jag kan hitta dem, men jag utnyttjar dem sällan. Detta är skrivet av Ralph Waldo Emerson.
Kunde du inte lägga krokben på mannen i morse?
Kram kram från mig.

Anonym sa...

Alltid härligt att höra av sina hjärtevänner. Och dom finns kvar, det är som man plockar upp där man lämnade sist. Det känns skönt, tryggt och kärleksfullt. Kram kram

Åsa! sa...

Så är det med vänskap, den är förändering över tid. Men endel vänner finns kvar, även om man inte ses lika ofta!

ansepanse sa...

mm, livet förändras men riktiga vänner finns kvar även om man inte träffar dem så ofta
Sv: då har du säkert fortfarande feber
sköt om dig ♥

Yvonne sa...

Vänner är som stjärnor man ser dem inte alltid , men man vet att de finns .....Ja det är ett kramhjärta! Krya på dej!! Kram!

Karin Fransson sa...

Gamla vänner är som rötter, de ger energi och förankring i historien.
Njuter av din vinterbild från 13 februari.

Nett sa...

Fint när vänskapen finns kvar, ja även om man inte ses ofta så vet man att den finns där.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härlig bild. Och roligt och ha kontakt med gamla vänner.
Kramar
AnnaMaria

soffie sa...

härligt med ´riktiga vänner ,å vilken vacker bild!

Jess sa...

Skönt med vänner som finns kvar!

Annika sa...

Låter så underbart!
Tur att hon finns kvar än idag, tyvärr försvinner de flesta!

AnnSofie sa...

Sv: Tack, men den äran kan inte jag ta åt mig, vi köpte nyss huset och det fina köket fanns där redan.

Härligt med gamla vänner, dom ska vi vara rädda om :)

Äventyret framtiden sa...

Nu hittad jag hit, jag också!:)
Skall titta in på din reseblogg, Toscana...:)wow

Vänskap är en alldeles speciell kärleksrelation. Fina bilder, fina ord

Karin

Ingela sa...

Härligt att ha gemensamma minnen minnen fulla av känslor av olika slag. Både av galet och allvar. Sådan vänskap måste bara tas upp och vårdas igen. Tänker på en vän jag har. Ibland har vi inte träffats på nära ett år och ändå är det som om vi träffades precis igår... och vi brukar alltid avsluta med att vi borde träffas imorgon!

Hälsningar från Ingela på Hållplats Åhus

Gardenhouse sa...

Vad kul att höra av gamla vänner, minnas och prata pm förr och nu!
Vilken härlig bild på vänninan och hennes häst, tänk att tillochmed hästarna var kommpisar.
Ha det fint,
Kram Sussi

Caroline Lind sa...

Härlig vinterbild, fin ord!

Oljekritan sa...

Trevligt..vänner är fint, goa vänner som alltid finns där.Lycka är att ha goda vänner...trevligt med hästetur.Kram.

Irenes tavlor sa...

finns det något bättre än väninnor gamla och nya...
tänkte på din fråga: skissar du varje dag, njaaa..men jag kladdar nog med pennan varje dag, du vet telefonkladd
kramen

Atelje Skärvan sa...

Härligt med gamla vänner,men det är inte alltid lätt att hålla kontakten.
Ha det gott,kram Agneta

Camilla sa...

Vad underbart med en sådan gammal vänskap.
Visst är det så att tiderna förändras och man kanske inte kan träffas lika ofta. Men vänskapen finns kvar där.
Kram!

lavendia sa...

Hej!
Roligt att du hittade min sk blogg. Guldhamstern är fin, ja. Jag är imponerad av dess smarthet. Den skiljer på färger verkar det tom.
Vänner är mycket riktigt som du skriver, något värdefullt.
Jag har en väninna sedan före lågstadiet. Vi skriver vanliga brev till varann. Hur vi än förändras, så är vi vänner.
Väldigt imponerad av de fina bilderna du har. Ska titta litet närmre på dem i lugn o ro. Det är Gullforsen på Island eller hur?

eWa sa...

Tack för besöket på min blogg och trevlig kommentar :) Underbar bild du visar här och gamla vänner är det alltid något speciellt med. Bäst tycker jag är känslan av att tiden har stått stilla när man möts igen...

Carina Sjölund sa...

Härligt att ha goda vänner kvar :)
Jag har min barndomsvän oxå kvar, men vi ses inte så ofta.
Men ibland brukar vi ta en promenad med vovvarna tillsammans :)
Ha en fin dag!
Kramen♥