Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 13 februari 2012

Engelskakurs på soffan?

Det blir en hemmavecka. Jag ska försöka "njuta" av den på bästa sätt.
Jag kommer att missa vissa möten, men det finns andra som kan ta min plats. Man är som sagt inte oumbärlig.
I bokhyllan står ett par olästa böcker........
Sedan har jag en liten ovana...jag brukar plocka på mig dvdfilmer när jag går och handlar. Mannen bredvid och jag går sällan på bio utan vi ser filmerna ett par år senare på dvd.
Då har de hunnit få sina Oscars, priser och man vet vad man får för den investerade tiden.
Två för nittionio är min grej!
Det betyder att det finns en del filmer att se. Ibland köper man grisen i säcken......de verkar inte vara så noga med vad de stoppar in i fodralen när det är rea. De två senaste filmerna innehöll alla språk utom svenska, trots att fodralet var textat på svenska.
Som tur var fanns engelska........det hade inte varit så lätt om det varit koreanska.
På så sätt har jag en gratis engelskakurs i soffan eller amerikansk engelskakurs kanske man ska tillägga.

Och ute skiner solen......

16 kommentarer:

Anonym sa...

Först måste jag säga vilket vacker foto, sedan vill jag önska dig en skön vecka med massa filmer och gos i soffan. Ibland kan man höra hur dåliga översättningar de har gjort när man har svensk text. Man kan få sig ett gott skratt, så det kan vara att föredra att ha engelsk text. kram kram

Monica sa...

Men så praktiskt att kunna ligga hemma i soffan och få en gratis enkelskurs! Njuuut av Dagen! tänker på Dig! Det vet du!
Kram ärlig och varm.

Monica sa...

Stavar som en kråka....men det kommer från hjärtat!
Bilden så vacker!

Yvonne ♥ sa...

Bra ta och vila upp dej tills du blir frisk!Ni har väl telefonavlyssning? Visst är det väl hemskt när de gör saker bakom ens rygg.Jag är så glad att jag kunde besvara dom korrekt och lugnt.Den tiden vet jag precis var jag ska använd till.. Kram!

Åsa! sa...

Hoppas du snart kryar på dig! Tur att du har lite att förlusta dig med under tiden :)

4U2 sa...

En vacker bild! Ja, de som packar tycker kanske att det är själva skådespelarna som är viktiga? ;)

Viktkamp sa...

oerhört vackert foto =)

Hehe ja ibland kan de luras ordentligt ;)

Kram

soffie sa...

vilket vackert foto hoppas du får en skön hemmavecka:)

Livskrafter sa...

Låter som ett bra sätt att använda hemmadagar i soffan på
kram
Emma

Livet och vardagen sa...

jag älskar att gå på bio och kollar sällan film hemma. Och absolut inte på tv när det är reklam i, då tappar jag tråden. Men jag köper ofta de filmer jag gillar, så jag kan ta fram dem en trist och mulen dag. Hoppas du har några fynd på svenska i din hög:-)

Jess sa...

Inte illa med en gratiskurs inte! :)

Annika sa...

Vi har aldrig textat när vi kollar på film för det känns som om jag läser maiskt då och missar filmen!

Sussi sa...

SKönt med en ledig vecka. Passa på att njuta och göra sånt man aldrig hinner annars. Önskar jag fick en ledig vecka..

Nett sa...

Skönt att ha dessa filmer då det behövs som nu denna veckan. Vacker vinterbild du bjuder på.

Gardenhouse sa...

Så vacker bild!
Vill önska en fin bok och film vecka då ;)
Och en hjärtlig Valentin.
Kram Sussi

Tre Tanter sa...

Vilken underbar bild, ett sådant djup i den...gratis engelskakurs är inte dumt det, ha en fin dag, hjärtekram från oss 3