Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 21 februari 2012

För några år sedan....

För några år sedan i februari/mars besökte mannen bredvid och jag Azorerna. Det kändes så härligt att tänka på det idag efter en lååång dag på jobbet. Ett blommande rhododendronträd skulle man ha.....
Jag har bara en liten buske i samma färg....och det tar ett par månader till innan den blommar.

16 kommentarer:

Rustik Romantik sa...

Visst är det fantastiskt att växter i så stooort format!
Kram
Tina

Livet och vardagen sa...

har sett Norrvikens trädgårdar i Helsingborg, där är otroligt vackert när de blommar. Kul det där med turtles förresten, jag visste ju det men hade glömt. Kanske är det den nya medicinen som jag drömmer om:-)

ansepanse sa...

mm, underbart vackert :) och visst känns det fint att tänka tillbaka på sådant efter en lååång dag på jobbet
kramar

Anonym sa...

Härligt att ha varit där och sett allt det vackra som jag förstår finns där. Härliga bilder på träden. Men du har ju haft sådan otrolig fart i baken och rest och sett så mycket. Vad trevligt det måste vara. Kram kram

soffie sa...

wow va vackert,Azorerna är ett ställe jag med vill besöka, tänk va många platser det finns som jag skulle vilja åka till:) kramen

LyckligaPraliner sa...

Azorerna....ja det låter alldeles fantastikt underbart... Kan jag tänka mig :)

Ann-Louise

Yvonne sa...

Det blir bättre på många sätt.Där de bor nu är det mycket bilkörning.Här blir det bara en kort bit dit de ska och sen cykel till tåg och skolan.Och det blir billigare..Kram!

messan sa...

Har inte själv varit där men har släktingar som har berättat hur vacker det är.
Idag var det riktiga vårkänslor...
Tack för titten hos mig:)!
Kram

Gardenhouse sa...

Peppson och jag var också dit i mars för tre år sedan. Helt underbar ö!!!
Kram Sussi

Oljekritan sa...

Oj vilket enorma träd, av rodendendron...verkligen vackert...skönt att minnas..kram

Nett sa...

Det är ju helt underbart med färger på alla dessa buskar när de blommar, den mest magnifika jag har sett är magnolian i Lousianna i Danmark.

Fenixmonas sa...

Visst är det underbart med fotominnen som kan plockas fram vid behov. Lite foton blev det faktiskt även på den senaste resan men de får anstå till längre fram för just nu blir det bara kortare stunder vid datorn då jag fortfarande har mycket ont. kramiz

Annika sa...

Ser underbart ut!

Sladdertackan sa...

Så härligt, jag känner riktigt värmen i luften och solen som skiner. Vi längtar nog lite till mans nu. Här vräker regnet ner i dag, usch och fy!
Kramar

lavendia sa...

Just Azorerna är en av de platser jag vill åka till medan jag kan. Madeira är det andra. Fast jag gillar inte att flyga och det är ju ett måste i såfall.

Carina Sjölund sa...

Vad vacker och härlig färg :)
Nu längtar man ännu mera efter sommaren :))
Kramen♥