Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 3 februari 2012

En bra morgon......

Varken mannen bredvid eller jag behövde gå upp på bestämd tid idag. Vi vaknade, såg på varandra, lyssnade på nyheterna ihop och myste.....
- Vet du, om tjugo år tror jag att vi vaknar upp i en hydda i paradiset, sade mannen bredvid.
- Varför ska vi bo i en hydda? undrade jag.
- Det kommer att ta lång tid att bygga vårt drömhus.......
En intressant fundering en kall morgon i ett förfruset Sverige. Men vad vet man om framtiden egentligen? Jag kanske vaknar upp i en hydda om tjugo år?
Tanken satte igång min fantasi, dessutom kändes den bekant på något vis. Jag började fundera på hyddor och paradislika platser.....och om jag skulle illustrera det på bloggen, hur skulle jag göra då?
Vet ni, jag har faktiskt vaknat upp i en hydda i paradiset en gång.......

 Här är hyddorna....placerade med en underbar utsikt över gravsänkan Rift valley i Uganda.
De var moderna och bekväma hyddor på alla sätt.
 Nedanför hyddorna bredde savannen ut sig....
Utsikt från poolen......den låg nästan i himlen. Här kunde man simma i solnedgången efter en äventyrlig dag fylld av schimpansletande eller något annat spännande.....

19 kommentarer:

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Låter som att ni har fantastiska planer för framtiden! Se till att förverkliga!

Monica sa...

Skulle inte förvåna mig om han bredvid har rätt!!!
Njut av Dagen vännen!
Kram och vink från mig.

ansepanse sa...

ja, vad vet man om framtiden, vilken underbar plats :)
kramar

MICKAN sa...

Den tanken är inte helt fel.

Hyddan här i Sverige måste ju absolut vara väl isolerad iallafall :D

Vilket paradis du visar!

Lövkojan sa...

Det låter ju rätt mysigt faktiskt!
Vilka fantastiska bilder, tänk vilka skiftande landskap det finns, så mycket att upptäcka och uppleva :)
Ha en fin helg,kram Marie-Louise

Anonym sa...

Nu blev jag inte så lite avundsjuk.

mariaikos sa...

Den hyddan och platsen ser härlig ut , men jag tor inte jag delar era drömmar om framtiden i en hydda ;)
Ha en fin fredag ♥
Kram ♥

mariaikos sa...

Nu kom jag på en till sak så måste kommentera igen :
Jag läste i vår lokaltidning i dag att man kunde bo i en iglooliknande snögrotta nu under marknadshelgen som pågår i Jokkmokk , ca 10 mil härifrån .
Det kanske vore något för er ?
Kram ♥

Gilla sa...

Du har visst varit på många olika ställen i världen? Härliga Ugandabilder. Man kan ju drömma sig bort.

Sv: Vi brukar gå på konstutställninge och muséer. Det är så härligt och kan verkligen inspirera.

Yvonne :-) sa...

Ja det såg ut som om du hade besökt paradiset...Skönt för mor att bara somna in lungt.och visst saknar jag henne.Men vi vet... och det är det man får tänka på! Kram!

Livet och vardagen sa...

skönt att drömma när det är kallt ute, hälsar signatur "-15 grader" :-)

Annika sa...

DIT måste vi åka!

Oljekritan sa...

Måste vara så nära paradiset som det går att komma..otroligt vackert..härligt att ligga kvar och drömma en extra stund..Önskar dig en fin helg.Kram Karina

Ninni sa...

Vad härligt det ser ut! Så fjärran från min utsikt genom fönstret...snöyra!
Tack för titten!

Sussi sa...

Åhh vad mysigt att vakna upp i en hydda i paradiset. Varmt, skönt, soligt och sand! :)

Fnulan sa...

Ååååååååååå paradis!!!!

Mycket annat & lite betong sa...

Jag skulle kunna tänka mig att vakna i en sådan hydda. Helst redan i morgon! Och sen ta ett morgondopp i poolen. Äta frukost med den utsikten!

Vi har i kväll femton grader kallt...

Trevlig helg!
Agneta

Anonym sa...

Mannen bredvid verkar vara en klok man och känner sig kvinna. :) Kram kram vilka fina bilder, det var paradiset du var i, men det hade du ju redan förstått.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Med minus 18 utanför fönstret skulle jag gärna vara i en hydda i paradiset, bara för en dag och känna värmen. Härliga bilder.
Kramar
AnnaMaria