Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 25 november 2011

Statistiskt sett...

Statistiskt sett, borde den första snön ha kommit nu och lagt sig som ett lager florsocker över marken. Statistiskt sett, borde den också smält undan för att återkomma med förnyad kraft om en vecka eller två.
Ingen är gladare än jag över att den är försenad....
Århundradets varmaste höst får gärna fortsätta ett tag till. Mörker och värme är lättare att stå ut med än mörker och kyla.

13 kommentarer:

Gardenhouse sa...

Nej nu vill jag ha snö och kyla för mina djurs del, djurens mat som inte mår bra av detta väder, för blommorna som behöver vinter vilan nu (inte knoppa sig och blomma) och för adventmyset!
Trevlig helg!
Kram Sussi

KKvinneblogger sa...

Jeg er glad i snø, den er ren og stille. Men ikke her i Bergen. Her betyr snø kaos, salt på veiene, slaps og griseri.
Men det kan få snø litt romantisk på julaften :)

Monica sa...

Så kan man väl se på det också...men Ninja mörkret är grått, dimmigt, disigt( i min stad)Gillar INTE detta, nej jag vill ha ljus och värme! Men de ska vi väl lösa tror jag...hi,hi.
Må väl och det riktigt gott!
Kram kram från mig.

Åsa! sa...

Håller med dig! Snön kan vänta till julafton!

Stefan Falkelind sa...

Jag är också glad att den är försenad. Det kan den få vara länge.

Sv: Är det? Har du bild på det?

soffie sa...

vacker bild, å jag håller med vintern får gärna utebli helt enkelt:) kram

MARIA I KOS sa...

Här har det kommit mycket snö i dag . Det blev genast mer julstämning.
Ha en fin helg!
Kram ♥

Ciara sa...

Ja,Kylan är jag ingen "fan" av!
Snö är vackert!men gillar inte o åka bil i halka;(
Florsocker;) Lät lite mysigare så;)
Må bäst/Ciara

Yvonne Johansson sa...

Jag tycker det är jobbigt med kyla och mörker, speciellt om det är rått och fuktigt. Tacka vet jag sommar, man är så mycket mer piggare pg. av ljuset. Jag har gjort en hemsida där jag lagt ut sommarbilder från Lidköpings trakten. Kolla gärna in på den. Länken finns i min blogg. Hoppas nu du inte blåser bort i helgen. Det skulle visst börja blåsa som skam. Ha det gott :)

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Den varma hösten får gärna fortsätta för mej med.Men naturen behöver kylan,för att sova.Jag skulle vilja slippa laga mat varje dag! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Håller helt med dig! Måtte vintern fortsätta så här...om vi nu tvunget ska ha vinter! Kramiz!

ansepanse sa...

ksn bara hålla med dig :)
en fin snöfri lördag till dig - kramar

Kalle Byx sa...

Minst lika glad som du över att snön håller sig borta. Bara det inte beror på all skit som vi släpper ut i luften... är rädd för att det nog är så tyvärr.