Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 10 november 2011

Om att vara en arbetsdiamant....


-Jag har betraktat dig och din kollega, berättade en av våra nya deltagare. Ni passar väldigt bra ihop. Ni klär varandra....ni ska inte vara utan varandra för ni är arbetsdiamanter. Det är fint att vara en arbetsdiamant. De flesta är arbetskamrater, men det är finare att vara en arbetsdiamant. Arbetsdiamanter lyser det om.....

Arbetsdiamanter, visst lät det vackert? Jag har aldrig hört det ordet förut men det var en så fin beskrivning. Tänk att jag är en arbetsdiamant.......

Jag hittade ingen bild på diamanter......men äkta pärlor är inte så dumma de heller!

14 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

det låter fint att vara en diamant, inte alla som är det.

ansepanse sa...

vad fint att bli kallad arbetsdiamant, det är något riktigt fint det
kramar

Karpstryparn sa...

Ja, smycken kan vara fina.

Svar: Ja, och så hånar och förnedrar vänsterextremistiska demokratihatare och s k "antirasister" Kristallnattens offer (och andra offer också för den delen), och visar öppet sitt judehat och hat emot vita människor rent allmänt bl a genom att göra gemensam sak med muslimerna.

FY FAAN för sådana kräk!!

Ninz sa...

Det var ett läckert uttryck :)
Kramen

Fnulan sa...

Åh det var verkligen fint!!!

Fenixmonas sa...

Så fint...det lät väldigt värdefullt, så den relationen ska du ju värna om! Kramiz

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Så fint.... arbetsdiamant!! Vi får nog vinter i år med. Vi får se när det vita vattnet kommer .. Morgonkram!

Livet och vardagen sa...

fniss: jag ser också hellre ung ut bakifån:-)), tack för betongbeskrivningen, ska nog prova det vid tillfälle.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett nytt ord, jättevackert. Var stolt att du är en arbetsdiamant.
Ha en mysig helg
Kramar
AnnaMaria

Nett sa...

Ett underbart betyg att vara en diamant :)

Monica sa...

Vilken "ära" att vara Bloggvän med en arbetsdiamant! Tänk vad det ordet säger mycket: vacker, ödmjuk, blänker, välslipad, unik m.m.
Kram kram och vink vink.

Chiquita sa...

Verkligen jättefint!! Jag skulle också vilja bli kallad arbetsdiamant! Fint med pärlor med ;-)
Sv: Där ser du, du har också fått ett erkännande.

cecce sa...

Arbetsdiamant! Det lät vackert!!

Vilka fina ljuslyktor du gjort i betong!! Jättefina!!

Hoppas du får en fin helg!
Kramar

Åsa! sa...

Sträck på dig och var stolt för arbetsdiamanter är så viktiga!