Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 24 november 2011

Om att gå ur tiden....

När en människa går ur tiden tänker man på vad den personen uträttat och åstadkommit i livet, åtminstone för ett tag. Allt eftersom tiden går återkommer tankarna mer sällan......även om de inte suddas ut. Jag tror det beror på att livet fortsätter och upptas av andra människor och möten. En del människor lämnar större spår och en del påverkar t.o.m. historien.
Även historiska personer har föräldrar som i de flesta fall var okända. Men föräldrakombinationen frambringade en unik individ som kom att påverka............alltså lämnade även de spår.
En del har påverkat mänskligheten negativt och destruktivt.....andra människor har spridit glädje. Jag kom att tänka på den här intervjun just för att Lasse Brandeby gått ur tiden.
Jag såg den på TV när den sändes första gången............vem vill inte minnas Kurt Olsson?

13 kommentarer:

soffie sa...

va fint du skriver och Brandeby vilken underbar människa han va vila i frid till han,kram

Yvonne :-) sa...

Jag försöker att ta det så lungt som möjligt.Ikväll blir det tel:m Kram!

Monica sa...

Att gå ur tiden...tänk "bara" på orden...ur tiden. Egentligen ett vackert uttryck(finns inte i nuet)är någonstans där det inte existerar tid? Nä, nu blev jag djup...upp ur djupet och säger godkväll kära Ninja. Tänk att jag var sååå dum och glömde dina hästar som också skulle få plats i ladan! Nu fattar jag!
Må väl och kram kram.
PS: jag gillade också Brandeby MYCKET!

Livet och vardagen sa...

I början gillade jag inte Kurt Olsson alls, men efter ett litet tag blev jag helt gripen. Hans galna humor, kan skratta åt det än. Tror han var en varm o go människa och han har verkligen gjort avtryck.

Stefan Falkelind sa...

Ja det är för att livet går vidare och man träffar och umgås med andra och då bleknar det andra. Men det finns alltid kvar fast inte lika starkt som precis efter att personen gått vidare.

ansepanse sa...

vissa personer glömmer man aldrig även om man inte tänker på dem hela tiden
Sv: firar du inte jul alls? jag skulle faktiskt kunna tänka mig det jag också
kramar

Fnulan sa...

En man sa till min, - Man vill inte inte existera!

ormbunke sa...

Har besökt dina bloggar och förstått att du har mycket kreativitet i dig. Fina bilder i dina bildspel och snyggt arrangerat med bra musik.
Det här med att gå ur tiden är ett märkligt ord. Tiden finns ju kvar i dem som finns kvar med alla minnen. Vi som tar en massa foton kan ju titta tillbaka och minnas och de som finns kvar efter oss har också dem att titta på.Det finns ju ett talesätt för att inte bekymra sig "Den tiden Den sorgen" Glad att du kommenterat hos mig. Ha en bra helg. Anita

Karpstryparn sa...

Tragiskt att "Kurtan" har "passerat hörnet".

Svar: Jag håller med dig i allt som stod i din kommentar, bra sagt och skrivet av dig.

Fenixmonas sa...

Så tragiskt att han redan lämnat jordelivet...han blev inte så gammal. Ja, vissa människor minns man alldeles speciellt mycket...andra liksom bara passerar...och livet rullar vidare, precis som ingenting hänt...Kramiz!!

Nett sa...

Fint skrivet, och kurtan är en man som finns kvar i minnet hos många :) Trevlig helg på dig!

Mollan70 sa...

Vilken fin bild! Kurt Olsson finns nog kvar i minnet hos många en lång tid framöver.

Chiquita sa...

Vad fint du skrivit... du har så rätt... Lasse kommer att finnas kvar hos oss länge även fast han lämnat jordelivet.
Sv: Dubbelsängen har jag redan lagt beslag på..hehe.. men speciellt i köksfönstret tycker jag om att ligga och sträcka ut medans de tvåbenta vräker i sig allehanda gosaker;-)