Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 8 november 2011

Mörkt och nästan fullmåne....

Jag har inte någon bra bild på fullmånen så ni får se på fyrverkeri istället. Lika mörkt är det i alla fall...

Jag tycker att fullmånen är vacker men jag vill inte att den ska lysa upp vägen hem från jobbet. Jag vill att solen ska visa mig vägen när jag slutar min arbetsdag. Idag var det mörkt när jag steg upp och mörkt när jag gick hem...
Måste man verkligen gilla läget?
Men det är klart, det kan inte vara fullmåne och novembergrått samtidigt......

13 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

nej, man måste inte gilla läget, men fullmåne är bättre än dimma och moln i alla fall:-)

ansepanse sa...

nej då måste man inte gilla läget, det måste kännas jobbigt när det är mörkt både till och från jobbet
kramar

Yvonne ♥ sa...

Det är inte alltid man gillar läget ,men man får vi går snart mot ljusare tider......Japp! Om han missar igen så finns vi ju på plats.. Kram!

Monica sa...

Kära Ninja, tyvärr så är det nog så att du måste gilla läget. Vissa "saker" kan vi inte själva påverka...
Var rädd om dig. Kram kram kram.

Augusta sa...

Tycker ändå att vädret och ljuset är ovanligt bra detta år i november. Är utevakt under rasster på en skola och det är riktigt skönt :)

Vacker bild :)

NatureFootstep sa...

snyggt fyrverkeri, och vilket vackert vattenfall du har i headern. :)

Fenixmonas sa...

Nej, inte måste man gilla läget...men ska man nu välja mellan pest och kolera så...just nu är det hyfsat bra med mildväder ännu och jag är tacksam för varje dag utan ishalka och kyla...fast även jag älskar solen så ser jag helst att den håller sig undan denna årstiden. kram på dig!

Åsa! sa...

Det är tungt just nu! Jag längtar efter advent...

Nett sa...

Fullmåne är verkligen vackert men så svår att fota. Ha en fin Onsdag!

Nillas Trädgård sa...

Nä, man det måste man inte. Men tiden går ju ganska så fort så innan vi vet ordet av det så är det april och björkarna börjar spricka ut...
Ha en fin dag!

Gardenhouse sa...

Ja fy för mörkret, hoppas snart på snö som lyser upp!

Så trevligt att få resa i jobbet med, inte bara på semestern...
Kram Sussi

Karpstryparn sa...

Äsch va fasen, fyrverkeri är vackert det också.

Svar: Jag går inte så ofta på krogen längre jag heller, men någon gång ibland kan det vara kul.
Sist jag var där var i lördags förresten.

Yvonne :-) sa...

Ja ungefär!!! Vi bara skojar med varandra Om du läser SkruttMärtas inlägg så förstår du .. Äch det är bara på skoj! Det började med att jag sa jag kan inte ställa upp har inga rosa underbyxor ,sen sa någon de där gamellaxrosa kan man ju ha. ja så blev det som det blev! Alltså inget allvarlig bara humor! Kram!