Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 29 november 2011

Sömnen, en underskattad medicin?

Vaknade med en olustig känsla. Jag hade sovit bra men....
så fort jag klev upp så var det någon som skar mig med knivar i magen.....
Jag gav tillbaka genom att hälla starkt svart kaffe över inkräktaren och attackera med a- och b- bacillbataljonerna.
Lite kletig honung att fastna i åkte också ner!
Skulle jag kunna jobba? Magen svävade i ovisshet......magsjuka elller inte?
Jag ringde jobbet och sade att jag skulle återkomma om ett par timmar, vi har nämligen planeringsdag i eftermiddag.
Jag återvände till sängen och somnade.......två timmar senare, var läget oförändrat......jag var tröttare och magen i olag.
Det var bara att ställa in.....
Jobbet skulle åka och lyssna på Kay Pollacks föreläsning "Att växa genom möten".
Jag har hört den förut......
Kay Pollack kan verkligen konsten att inta en scen och behärska sin publik. Det kräver energi...
Vissa yrken kräver mer energi än andra.....
Skådespelare t.ex. som måste vara på topp varje kväll......eller lär man sig så småningom att ta skydd bakom rollen? Det finns många yrken där man går in i en roll.....offentliga personer måste lära sig det och de som har ledningen.....
Vissa yrkesgrupper har svårare att ställa in, dit hör inte jag.
Jag sov till lunch och nu är ordningen nästan återställd......kanske slaget om magen är vunnet?
Att sova....en underskattad medicin?

Idag bjuder jag på en energibild....det här ger i alla fall mig energi!

18 kommentarer:

soffie sa...

vilken vacker bild, men usch när man vaknar så med magkrångel,hoppas det inte blev nån läskig magsjuka av det, kramen å krya på dej

Monica sa...

Ninja, UNDERBAR bild! Jag skulle "bara" bli frisk av den! Håller helt med dig: SÖMN är det bästa medicin som finns!
Kram kram...lie synd om dig tycker jag allt.

Karpstryparn sa...

Svar: Kanske det, men för det har ingen eller inga rätt att kräva att alla ska tycka likadant.
Men så kallade "antifascister" kräver ju det, alltså är de inga antifascister.

Yvonne :-) sa...

Härlig bild! Krya på dej vännen...Jag tycker om vattengympan.Man kan ta i vad man själv orkar med.. Kram!

4U2 sa...

Håller helt med dig! Kan göra under!

Ciara sa...

Tråkigt med magen;(
Men bäst att lyssna på kroppen!
Jag har oxå sett hans föreläsningar och läst böckerna..
Ha en bra kväll/Ciara

MARIA I KOS sa...

Sova är bra medicin . Skönt att du mår bättre .
Vilken vacker rofylld bild . Oj nu blev det lite humor :) Rofylld :)
Kram ♥

ansepanse sa...

nog är det så att sömnen är väldigt viktig och kan göra under
krya på dig
Sv: visst är det så att en bra tatuering inte ska kännas alls ;)
kramar

Livet och vardagen sa...

Att sova är den bästa medecinen. Har också hört (sett) Kay. Man blir verkligen inspirerad av honom!

Fnulan sa...

KRYA på dig!!! Och Kay POllack är underbar!!!

Fenixmonas sa...

Urk...så gott att det gav med sig, så du slapp en eländig magsjuka! Kramiz

Nett sa...

Han är ju så underbar med sina föreläsningar. Krya på dig!

Carina Sjölund sa...

Att sova är toppen när man inte känner sig kry!
Vilken tur att det inte var den elaka magsjukan :)
Krya på dig!
Kramen♥

Gardenhouse sa...

Hoppas du klarar dig, fy för magsjuka...
Skönt att lyssna på kroppen, sova vila och ta det lugnt!
Kram Sussi

Chiquita sa...

För mig är sömn den bästa medicinen, men jag tyckte om din taktik att attackera med kaffe ;-)
Hoppas du snart känner dig piggare igen!
Sv: Alhambra och Albayzin kan bli tufft på samma dag, men allt är möjligt... det beror ju på hur noggrannt man vill gå och titta på allting. Ibland kan jag känna att det är svårt att hinna se hela Alhambra på en dag... Det är en hel del att gå... men absolut inget omöjligt... Från Albayzin har man en fantastisk utsikt över Alhambra...

Skatan sa...

Att sova är verkligen en underskattad medicin. Så här års skulle man behöva stora doser ... ja, gå i ide till och med. Och då är det jobbigt att, som jag, inte KUNNA sova mer än kanske högst 6 timmar en bra natt ... Men jag är ju pensionär och kan sova på dagen, behöver inte passa så många tider etc .. :-) Så det går ändå ...
Tack för dina ord på min blogg igår ... jag fick sån otrolig respons på min "klagan" att jag genast kände mig piggare :-)

Kram!

Anonym sa...

Skita är heller inte dumt! MEN jag tror de får vara tyngre artilleri - om man vill ha bukt med en saftig cancer tumör.. t.ex.

DD - Videungs bror..

ella sa...

härlig bild=)sömn är viktigt
kram ha en fin dag