Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 13 november 2011

Sommaren har fallit ner....

Löven ligger på marken.....sommaren har fallit ner. Jag har varit ute i sörmland, tagit mig en sväng bland novemberdimmorna. Dimmor och nyplöjd åker, nakna trädkronors silhuetter.....brunt och grått. Vackert ändå. Rofyllt och samtidigt lite sömnigt.
Människorna aktiverar sig bland jeans och klädesplagg i outletar, köar till provhytter eller kassan. Vrider och vänder på varor och jämför priser med en önskan av att göra fynd i blicken.
Det är bara början......
Jag gjorde också ett par fynd.
Men huvudsakligen har jag investerat i vila och laddat batterierna inför den kommande veckan.

18 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har haft en bra helg, blandat med shopping och naturupplevelser.
Härlig bild på löven.
Kramar
AnnaMaria

ansepanse sa...

vad fint sagt :) sommaren har fallit ner :)
underbart vacker bild, skönt att ha laddat batterierna
kramar

Livet och vardagen sa...

bra metafor, nu hoppas jag det blir en vit vinter. Gillar inte grått och dimma hela tiden

soffie sa...

ja nu får vi vänta på att det vänder om några veckor och vi går mot ljusare tider igen ,må gott

Yvonne :-) sa...

Du har så rätt att det är ett ilandsproblem med att man inte vet vad man ska laga för mat och så kan man bara ta av frys ,kyl och skafferi.Som det är idag så är inte resurserna rättvisst fördelat. Kram!

MARIA I KOS sa...

Så mysigt skrivet !
Låter bra med vila .
Kram ♥

Karpstryparn sa...

Synd att sommaren är slut, men men..

Svar: Kanske det, men det beror på vart man reser.

Oljekritan sa...

Bruna blad...inte ens röda eller gula längre...NU är det nära..snön knackar på däruppe på himladörren..när ska den öppnas..och förvandla marken vit....men just nu känns det inte som det är bråttom...Kram Karina

cecce sa...

Finns inget bättre sätt att ladda batterierna än att ge sig ut i naturen.
Även i novemberdimmorna:-)

Kramar

Fnulan sa...

HOPPAS att du har en fantastisk kväll!!

Yvonne Johansson sa...

Man behöver få på sig så mycket ljus man bara kan nu, även om det är grått ute så måste man ut och andas lite frisk luft. Helt otroliga bilder du har :) Man kan ta så fina bilder nu för tiden som man sedan lätt laddar upp i datorn eller skriver ut i skrivaren. Jag köpte min första digitalkamera i vintras och jag har med mig kameran nästan överallt. Tog många bilder i somras som jag i vinter tänkt titta på och längta till nästa sommar. Ha det gott :)

Monica sa...

Bra Ninja, nu har du nyladdade batterier! Då kommer veckan att gå som en "dans"...är det duracell du kör med?
Kram från mig.

Kaffehörnan sa...

Hej hopp kära du, bra med lite fynd

Fenixmonas sa...

Ja, nu har snart det absolut sista av sommaren ramlat ner och de flesta träd står kala...de laddar också batterierna, precis som vi...Står där och bidar sin tid i väntan på en ny vår! Både jag och Wictoria älskade paris...så vi ska tillbaka! Kramiz

Nett sa...

Sommaren har verkligen fallit ner och soltimmarna är få, det blir en lång väntan för att få se ljuset igen.

Chiquita sa...

Låter som att du haft en härlig helg och laddat batterierna! Visst är det lite sorgligt att se sommaren ligga där på backen...

Carina Sjölund sa...

Alltid bra att ladda batterierna i mellan åt :)
Men snart har vi sommaren här igen *Ler*
Kramen♥

Cecilia Artista sa...

Jag såg att du är intresserad av att ev åka till sköna Nerja i Andalusien! Ja det är en underbar stad och absolut värt ett besök! Under en decembervecka här kan man nog ladda batterierna inför mörker och kyla.

Svårt att sia om vädret i december. Men det är nog ca 17-18 gr i snitt. Även om vi har varit med om 25 gr runt jul! När solen lyser så kan man äta lunch ute och solen lyser oftast varje dag. Däremot är det kallare på nätterna. Nerja sägs dock ha det bästa vädret i Europa!

Titta gärna in på min sida om Nerja www.casalimon.se. Där finns massor av info om Nerja och omgivningarna här! Om du åker ner hit så berätta gärna. Alltid kul att höra!