Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 30 november 2011

Köernas tid har börjat.....

Nu är det köernas årstid....
Undrar hur stor del av livet man tillbringar i en kö? Idag har jag tillbringat över en timme i fyra köer....
Ibland kan man sitta och vänta på sin tur men för det mesta står man med händerna fulla av varor. Någon gång träffar man en bekant att prata med.....men för det mesta står man bland okända, fast de egentligen är mina grannar för vi handlar ju i samma köpcentrum.
Förr, när jag var liten, avstannade handeln så fort jag gick in i den lokala lanthandeln. Alla undrade vad det var för en tös som klivit in genom dörrren? Ända tills morfar visade sig...då förstod de att barnbarnen var på besök......
Morfar hälsade och så återgick alla till sina sysslor eller så pratade man en stund om något....
En liten by där alla kände alla på gott och ont.....
Några längre köer var det inte vad jag minns....och köade man av någon anledning så fanns det alltid någon bekant att tala med.

18 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

vi svenskar står ju gärna snällt i kö också, det är väl därför vi tillbringar så mycket tid med att köa. Någon klok person sa att man ska se köande som en "micropaus" som man får gratis, fast jag har inte kommit så långt i min personliga utveckling än att jag kan slappna av i en kö:-)

Oljekritan sa...

Köer är urtrista...underligt nog får jag alltid en känsla av att jag ställt mig i fel kö, att alla andra köer går fortare..möjligt att de i de andra köerna tänker likadant..så tråkigt är det..Om det hade varit roligt att köa, hade det förmodligen gått jättefort..smart va..Karina

Augusta sa...

Oj vad lockande! Jag gillar grönsaker och frukter. Den kön vill jag stå i :)

Kram

Gardenhouse sa...

Köer är ju riktigt trista som regel...är det inte ett måste att ha nåt så kan jag strunta i allt och gå en annan gång då det inte är nån kö!
Fast det funkar ju inte jämt ;)
Kram Sussi

Yvonne :-) sa...

Man kan passa på att prata när man står i kö :-)Han höll på att skrämma slaget på mej.Jag tycker att han liknar Roger Pontare för han har också såna konsiga kläder.Kram!

Coquina sa...

Nu har jag precis lagt ut en ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

Skatan sa...

Du fick mig att tänka på Lindbloms i Småland, en riktig lanthandel i min barndom där stövlar hängde i taket, där det luktade gott av kryddor och mat och där man var en "kändis" trots att man bara var 8, 9 år när man kom dit och handlade. Vilka underbara foton du har tagit ... nu skall jag "dyka ner" i din blogg och njuta mera.

Kram!

Skatan sa...

Men kära nån ... jag har just besökt Galleriet och vilka underbara bilder du har skapat ... pingvinerna i trapphuset ... stenen!!! berget och trädstammarna i den där höstskogen och Toscana och och ... Jag är verkligen full av beundran. Tala om när du ställer ut igen. I´ll be there!

Kram!

Monica sa...

Ninja, så bra Inlägg!!! I dag får du "stjärna" för ORDEN..."så mitt i prick".....
Sv: kan upplysa dig om att att jag nästan inte fick min vän FRÅN datorn....helt tagen av bilderna. Visade även bildspelen & när de då kom musik till bilderna....Kan säga att "bara" de kunde bli ett eget Inlägg!
Ha en bra Dag kära vän.
Kram från mig.

Hovdamen sa...

Jag känner igen det där. Där jag bor så är det så på sommaren. När hösten kommer är det lugnt igen. Det är trots allt roligt med skillnaden mellan sommar o vinter.

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, nu börjar det bli trångt i stan och ändå värre blir det. Man borde ha handlat färdigt till jul nu så man slipper köa hela lunchen. Men det har jag så klart inte gjort!
Cernitlera har jag också använt tidigare. Liknar Fimo.

Ha det så bra!
Agneta

LyckligaPraliner sa...

Tack för titten och kommentaren hos mig!! :)

Köer ja. Fy, det är i dessa långa köer jag plötsligt känner mig yr och ju mer jag tänker på det desto mer yr blir jag. Jag måste börja röra mig, böja mig ner och låtsas greja med skosnöret och annat konstigt, allt för att jag inte ska svimma till sist. Att stå still är inte min grej.

Vad kul att jag fann din blogg. Jag tycker om ord. Ord om stort och smått. Funderingar och klargöranden plus massor av annat. Gillar dina foton :)

Jag lägger till dig på min lista för att inte missa något och lägger även till mig som följare hos dig.

Ha en fortsatt fin vecka! /Ann-Louise

ansepanse sa...

ja, usch för köer, därför försöker jag alltid att skaffa det jag måste ha lite tidigare så att jag inte behöver vara i affärer när det är som mest folk
kramar

Carina Sjölund sa...

Samma visa varje år! Och i mataffärerna ska man inte tala om :(
Det är precis som människan ska äta sin sista måltid till jul...
Man ska handla så tidigt som möjligt för att att undvika dessa köer :)
Kramen♥

Anonym sa...

På med fotriktiga skor och vassa armbågar.

Chiquita sa...

Ja usch och fy... finns väl inget värre än köer och folk som trängs... Men vad gör man... redan en månad i förväg så är det ju köer... nää bäst att stanna hemma i klätterträdet ;-)
Sv: Fy så äckligt med pussar...
Du har helt rätt de typiska "vykortsbilderna" Av Alhambra med snötäckta Sierra Nevada i bakgrunden är oftast fotade från torget: El mirador San Nicolas som ligger i just Albayzin... Där samlas människor för att njuta av den underbara utsikten. redan nu är bergen snötäckta har jag hört

Nett sa...

Köer, fick mig att tänka på Liseberg, en sommar var jag där med barnen, stod i kö i nästan 2 timmar för att åka en karusell som var över på några minuter ;)

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder du har tagit och bilden i headern är inget undantag!