Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 19 november 2011

My name is Bond....James Bond!

Ja, inte vet jag hur man illustrerar det, men????? Är det inte Mr. Bond i båten där framme????
En sak är säker, många Bondfilmer har spelats in i Venedig. Det damp ner ett svart kuvert i vår brevlåda för en tid sedan....
Texten innehöll uppmaningen "Knyt flugan & på med partyfodralet!" Klädsel: Coctail a lá Bond.....
Jag har lånat ett rosa partyfodral och mannen bredvid har inhandlat en svart fluga..........värden och värdinnan får en Bollinger såklart! Nu ska jag styla om till Bondbrud......

12 kommentarer:

Monica sa...

My namne is La Moniquie som önskar er en trevlig fest! Ta ett glas Bollinger för mig också...tack.
Vink vink.

Monica sa...

*Fniss*...ingen idé´att jag är någon Bondbrud...kan ju inte stava mitt namn rätt...
La Monique.

soffie sa...

wow vilken bra bild,kramen

Karpstryparn sa...

Har tre favoritfilmer med James Bond.

1. Goldfinger.

2. Älskade spion.

3. Ur dödlig synvinkel.

Fast tycker de två sista är bäst.

Nytt inlägg ute nu, denna gång om Fredrik Reinfeldt.

Svar: Har jag påstått det då? Nej.

Däremot menar jag att det finns en majoritet av människor ifrån vissa länder, eller vissa delar av världen, som är dåliga människor.

Därmed är inte sagt att alla är det.

Så på ett sätt har du rätt, men på ett annat sätt har du fel.

Visst, du kanske har bra erfarenheter av muslimska invandrare, t ex araber.

Men det har inte jag.

Augusta sa...

Då får jag önska dig en trevlig Bondbrud kväll :)
Fall inte för någon bov nu bara :)

Kram

Gardenhouse sa...

Vilket häftigt tema på ett party!
Önskar bruden och Bond en toppen kväll =)
Kram Sussi

Nett sa...

Venedig, absolut ett ställe jag skulel vilja besöka. :)

Chiquita sa...

Mitt namn är Chiquita, Chiquita the Supercat och primadonna... Å vad jag önskar att jag vore i Venedig... fast där är väl lite väl mycket vatten för en katt ;-)
Sv: Du har så rätt Abba har skrivit en låt med mitt namn i låttiteln...;-)
Om du vill ha mera tips om Granada och Alhambra bara hör av dig!

Ingmarie sa...

Härom veckan var den som spelar Bond nu här på Österlen o spelade in några scener i all hemlighet...men jag råkade få veta det....Häftigt!
1989 mötte jag Mr More utanför huset där vi bodde då i Värmland...(hans nuvarande kommer därifrån)

Allt gött till dig från mig

Vicke sa...

My name is Vicke, ha en fin kväll nu

Tre Tanter sa...

Oj oj oj....det där lät spännande. Hoppas ni hade en trevlig afton.
Tre Tanter.

fina frun sa...

Åh vad jag hade velat se en bild av dig som Bond-brud!