Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 4 november 2011

November, en tyst månad......

Idag var det mörkt redan klockan halv fem. Om en månad blir det mörkt  klockan halv fyra, sedan vänder det och blir ljusare igen........
Kan man tycka om november? En bekant till mig gör det. Han kallar november för den tysta månaden. November är fridfull och lugn, färgerna är dämpade. Naturen går till vila.
Det kanske är meningen att vi ska varva ned i november? Skörden borde vara inbärgad......redo att njutas av. Det kanske är samhället vi lever i som det är fel på? Samhället som inte finner sig i naturens rytm....

8 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

jo, men så är det ju. Vi har ändrat naturens gång genom att stressa runt mest hela tiden. Inte alls konstigt att så många går in i väggen, finns sällan tid för återhämtning vilket säkert bl a november är tänkt att vara.

Nett sa...

Vacker bild och nog kan man kalla November för den tysta månaden :)

Karpstryparn sa...

Svar: Ja, men PK-etablissemanget hatar sådana dagar.
SD är dock inte PK.

soffie sa...

tur att det vänder snart detta är den hemskaste tid jag vet:( fin bild, du är verkligen duktig på att fota,kram

ansepanse sa...

jo jag tror att det här samhället vi lever i är helt fel, vi borde gå lite tillbaks till naturen igen
kramar och en fin helg

Yvonne ♥ sa...

Bra förslag att kalla november för den tysta månaden.Vet du om man ska ta av plastkrukan och sätta om den i glaskrukan med orkidebark? Kram!

Yvonne :-) sa...

Mina krukor är med inbyggt fat med lufthål.Ska jag plantera i orkidebark eller bara sätta ner dom i lite vatten??Jag misstänker att jag måste ha bark för annars kan där inte vara vatten Kram!

Gardenhouse sa...

Varje månad och tid har sin tjusning, jag skulle inte vilja vara utan årstiderna...
Och så rätt nu njuter våra djur av skörden!
Fast visst längtar man till ljusare tider och det är väl att längta som är lite av tjusningen.
Trevlig helg
Sussi