Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 16 november 2011

Min önskelista....

Önskelistor brukar vara aktuella vid speciella tillfällen. De brukar ha att göra med att man vill att andra ska köpa presenter åt en. Min önskelista är dock av ett helt annat slag....
Det handlar mer om vad jag vill ha ut av livet. Vad jag vill se och vad jag vill göra...
Ända sedan jag var barn har jag tyckt om att resa. Kanske för att jag reste mycket som barn? Mormor och morfar bodde inte i Sverige och för att besöka dem var man tvungen att resa. Farmor bodde i en annan stad och då måste man också resa. En period bodde min familj utomlands. Jag har många vänner som bor och verkar utomlands och för att behålla kontakten med dem måste man resa....

Toscana stod på min önskelista länge......... förra hösten hade jag äntligen möjlighet att resa dit och få se det vackra landskapet med mina egna ögon.

Ibland tar det flera år att förverkliga en dröm, ibland går det fortare....
Min syster beskrev en plats för mig i tonåren som hon tyckte var helt fantastisk. Jag har haft den i mitt huvud sedan dess, jag har tittat på bilder och hört människor som varit där berätta om den. Alla som besökt den här platsen har blivit berörda på något sätt......
Nu har jag äntligen bokat en resa dit! Men det behöver inte betyda att planerna går i lås....
Eyafjellajökull satte stopp för Toscanaresan en gång.......så vad vet man?
Men om allt går som planerat så är jag på väg till en plats som jag har sett fram emot att besöka länge....

Ni ska få en ledtråd. Slottet ovan stod också på min önskelista en längre tid. På väg ner till Toscana besökte vi Neu Schwanstein som stod modell för Walt Disneys törnrosaslott. Det här slottet är unikt inte minst pga dess utseende och fantastiska läge. På min önskelista står ett annat välbevarat slott med unik arkitektur också placerat vid en bergskedja i Europa.....
Så vart är jag på väg?

15 kommentarer:

Nett sa...

Ja vart är du på väg.. Oavsett så är det en vacker önska du har :)

Livet och vardagen sa...

ingen aning, men det blir säkert en fin resa eftersom du längtat dit

MARIA I KOS sa...

Jag har aldrig varit sugen på att resa mycket . Några "vanliga" solresor har det blivit . Men jag trivs så bra i Sverige .
Har alltid önskat mig en stuga. Och nu i höst har vi äntligen köpt en . Ser fram emot att få börja fixa där till våren -sommaren.
Kram ♥

Monica sa...

Jippi, såååå glad jag blir för din skull!!! tror jag vet...börjar på A...*fniss*...
Var rädd om dig käre vän. Puss i pannan & håll tassarna borta från den röda betongen.

Karpstryparn sa...

Är inte så bra på sånt här, inte i skrivande stund i alla fall.

Svar angående kannibaltema: Hehehe, riktigt kul kommentar det där, där satte du verkligen storsläggan på en intressant punkt.

Nej, han blir inte svensk om han äter en massa svenskar. Det låter som om du har sett en dokumentär som sändes i TV4 för några år sedan, den handlade om den tyske kannibal som hade varit ensam i hela sitt liv, inga vänner osv, och som åt upp en person för att personen skulle bli en del av honom, enligt kannibalen blev han då aldrig ensam mer.

Även jag såg dokumentären, den var mycket intressant.
Men vem var sjukast? Kannibalen, eller offret som ville bli uppätet? I mina ögon offret.

Om kannibalerna äter upp hela Svereige? Hmmm.....vid närmare eftertanke på nog Sverige bara uppätet rent allmänt, stackars kannibaler förresten, uttrycket "massdöd" lär få en ny innebörd då, haha.

Yvonne :-) sa...

Jag vill också ut och resa Men jag får vänta !!!!!Ja de blev glada när jag hälsade på dom . . Jag får väl lära mej mer till nästa gång.. Ser att du har svarat karpstryparen .Jag har svarat nu och tänker inte göra det merHan bara provocerar . Kram

Malla sa...

jag kan inte tänka när du lägger ut såna där fantastiska bilder! jag kan välfå hyra ett torn sen då?

Gardenhouse sa...

Jag vet inte vart det ska bära iväg för dig... Men kanske får jag veta?
Eftersom du längtat såå länge är det bergis ett åtrå värt ställe att få komma till.
Själv reser vi bara då och då utanför Sveriges gränser, svårt att få djurvakt till alla våra fyrbenta.
Men då det bär av gillar jag att se och uppleva, inte bara en strand och bar...
Kram Sussi

Oljekritan sa...

Hm..så otroligt vackert vackert slott...känns Tyskt på något vis..Visst är det underbart att resa...får man den förmånen så kan man skatta sig lycklig..det finns så otroligt vackra platser..man behöver inte resa så långt..Hoppas du får uppleva ditt drömställe..kram Karina

Freppsi sa...

Greve Draculas slott i Transylvanien?
Nej, kanske inte.. mitt personliga favvoslott är Chenonceau i Loiredalen i Frankrike.. underbar historia och natur runt omkring!! Mont St Michel går inte heller av för hackor och det trodde jag var förlagan till Disneys slott faktiskt.. men ack så fel man kan ha!!

♥ Carina ♥ sa...

Vilket vackert slott!! Har tyvärr ingen aning om vart det ligger :)

Fenixmonas sa...

Nej, jag kan inte gissa! Wictoria kanske kan för hon är ju mycket intresserad av slott...Spännande att få se vart du ska! Kramiz

attis sa...

Tror oxå det är bra om man kan ha två hundar så de kan ha sällskap av varnadra. Så vansinnigt vackert slott.
Kram

Chiquita sa...

Hm... jag vet inte om det kallas slott kanske mer är en borg men jag gissar på Granada i Spanien och Alhambra!
SV: Visst är det otroligt att svaret fanns ända borta i Italien... Å du, det kanske är som du tror att wallander är gudfader till Gunvald...hahaha...

Bosse K sa...

Vilka härliga bilder från ett av mina drömresemål,Toscana.
De här bilderna förstärker viljan av att någon gång resa dit.