Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 12 november 2011

Minnesbilder och minnesluckor.....

En bild från Trier som vi besökte hösten 2008.....någonstans på torget går jag.

Jag tog en sväng till mina föräldrar denna helg. Tänkte att det var bäst att passa på innan det blir halt på vägarna. Det är så mycket skönare att köra när man vet att det greppar. Igår kväll tittade vi på bilder från vår gemensamma tysklandsresa hösten 2008. Vi bodde i Trier och bilade genom Mosel och Rhendalen, två tyska vindistrikt med en anrik historia. När man ser på bilder tillsammans väcks minnen till liv. Det intressanta är att man minns helt olika saker, på så sätt kan man hjälpa varandra att fylla i minnesluckorna. Att blogga är ett sätt att hjälpa minnet att komma ihåg vardagliga saker, sådant som man annars inte skulle bry sig om att komma ihåg. För trots allt består livet mest av vardagar.....

3 kommentarer:

4U2 sa...

Jag vill ha körkort! ;)

Livet och vardagen sa...

det är därför det är så trevligt att ha sällskap på resan. Man upplever ihop och minns tillsammans,

Chiquita sa...

Jag älskar att gå tillbaka och få återuppleva gamla resor genom att tillsammans titta på bilder och berätta vad man minns!