Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



söndag 27 november 2011

När jag tänker på november......

Så får jag upp ungefär en sådan här bild i mitt huvud.....
En gråbrun färgskala, dimma och fukt....
Stillhet och tystnad....
Nakna trädkronor....
Jag blir lika glad varje gång det knoppas på våren, jag tycker det är lika trist varje höst när sommaren trillar ner på marken och blir lika fascinerad varje november när jag ser de nakna trädkronorna.
Årstiderna är verkligen omväxlande och än har jag inte tröttnat. Även om jag kan tycka att vi har lite för mycket av det ena och det andra i vårt land.
Med tanke på att Stockholm ligger på samma breddgrad som Grönlands sydspets så är det rätt okay ändå.
Tacka golfströmmen för det!

16 kommentarer:

soffie sa...

vilken vacker bild , jag skulle vilja bo där det alltid är varmt och skönt ,tycker inte om vintern alls så iår har det passat mig perfekt med det här varma vädret, kram

soffie sa...

vad vacker bild, vet inte vart min kommentar tog vägen så jag testar igen,jag gillar värme och skulle vilja bo där det är varmt jämt så den här vintern har det varit perfekt tycker jag med 10 grader:) k´ramen

soffie sa...

fniss nu ser jag dem båda :)

Vicke sa...

samma bild har jag, ha en fin kväll nu

ansepanse sa...

mm, det är lite för mycket av en del men jag tycker också om årstidsväxlingarna
Sv: nej, slutet på en deckare vill man ju inte missa
kramar

Vardaxlyx sa...

Tack för att du ville besöka min lilla blogg!
En mycket trevlig blogg du har. Hit måste jag komma flera gånger =)
Önskar dig en trevlig advent!
kramkram

Yvonne ♥ sa...

Just nu har jag Berit på besök.Hoppas att hon låter bli strömmen....Ja det var bra planerat.Alla kunde vara med och behövde inte känna stress. Ja du kunde nog en del av sångerna eller kanske alla ?? Kram!

Monica sa...

Kunde inte sagt det bättre själv!!!!
Hoppas maten smakade bra.
Kram kram och må väl.

Livet och vardagen sa...

November är inte min favoritmånad, just för att den oftast är så gråbrun, fuktig och dimmig. Tacka vet jag lite snö och några minusgrader när det är vinter.

Oljekritan sa...

Grått...hela färgskalan är bara grå...minns i november den ljuva september..eller hur var det?? Kram Karina

Gardenhouse sa...

Önskar en fin advent som kommer med ljus och färg till den grå bruna skalan ;)
Kram Sussi

Karpstryparn sa...

Mmmm, det där med golfströmmen är intressant.

Svar: Oki doki.

Fenixmonas sa...

Det där stämmer in på min bild av hösten också...Advent kom nästan av sig i stormen igår! Kramiz

Nett sa...

Man ser att det är november men ändå känns det som September :)

Carina Sjölund sa...

Ja inte kan man tro att det snart är jul???
Ser ut som september- oktober ute!
Kramen♥

Chiquita sa...

På ett sätt så gillar jag det där med årstidsväxlingar men samtidigt så hatar jag kyla. Just nu bara längtar jag bort till värmen...
Sv: Det blir ungefär samma känsla som med vanliga pepparkakor och ädelost på tub... lite sött och samtidigt salt. Vissa gillar det andra inte..