Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 9 november 2011

Höstpyssel i betong...


Förra våren gick jag en kurs i betongjutning. Jag är fortfarande på experimentstadiet men några produkter har vi utvecklat och börjat sälja på jobbet. De här ljuslyktorna har jag gjutit i muffinsformar och dekorerat med glasbitar. Det var inte meningen att de skulle bli så "blingbling" dekorerade men mitt uppe i betongblandningen gick brandlarmet så det var bara att peta ner det som var närmast tillhands! Väl ute på trappen smälte de in bättre än jag trodde.....


Så här fint blev det på kvällen. Fördelen med betong är att man kan ha lyktorna ute året runt i trädgården.

En liten keramikkotte står också på trappan. Den klarar vinterkylan men får komma in om det blir för mycket snö. Stenen med lavarna på plockade jag i fjällen. Lavarna växer bara där det är ren luft....
får se hur länge de överlever i förortsluften?

19 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Fina muffinsljus! Ja hon var otroligt vig. Ska du inte vara med i bloggänget,?det är ju bara på skoj.. Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka fina ljusformar, snyggt med glittret.
Kramar
AnnaMaria

Monica sa...

Så fina lyktor Ninja, sedan lite blått i....
Undrar om det är den betongen som "åkt" förbi mig...*fniss*...
Må väl och var rädd om Dig!

Livet och vardagen sa...

vad fina de var, speciellt när det var mörkt, då kom de verkligen till sin rätt! Är det svårt att gjuta, har funderat på att prova.

Chiquita sa...

Mysigt med lite höstpyssel... jättefint!
Sv: Jag menar det... vem bryr sig om några blomkrukor efter det stordåd jag lyckats med ;-)

rumptott sa...

kan inte äta banan de ger mig kvälningar lr hur sjutton de stavas.. =P men har lyckats nu två dagar i rad att äta gröt =D

MARIA I KOS sa...

Jättefina lyktor du gjort . Det är så mysigt att tända ljus ute också .
Kram ♥

Nett sa...

Men så snyggt det där blev :)

soffie sa...

wow va de va fina å vilken söt liten igelkott:) må så gott

Fnulan sa...

Oj vad fina!!! Skulle med vilja gå en sådan kurs!!!
Kram

Fenixmonas sa...

De såg jättefina ut! Jag har lite olika saker ute under sommaren, saker som Wictoria gjort i lera, så de måste ju flytta in under vinterhalvåret...Betong vore bra! Kramiz

Gunilla sa...

Vilka otroligt fina ljuslyktor. De skulle jag gärna ha hos mig.

Vilken typ av muffinsformar har du använt???


Så kul att du hittade till mig jag återkommer gärna hoppas att du vill göra detsamma:o)))

Ha en fin fortsättning på veckan.
Snart helg.

Gunilla

Kicki sa...

Ser nästan lite goda ut! Har länge funderat på att testa betonggjutning men...finns fortfarande bara i tanken!

Nicole sa...

Härligt betongpyssel!
Jag har också provat lite på att gjuta i betong och skulle vilja göra mer då det finns tid.

Ha en fin fortsättning på veckan!

ansepanse sa...

jättefina ljuslyktor :)
kramar

Karpstryparn sa...

Mycket fina skulpturer, gillar den snygga stenen också.

Svar: Aaah, okej

Carina Sjölund sa...

Jättefint, mycket ljus ska det vara i dessa mörka tider :)
Kramen♥

Vitspets sa...

Vilka fina betong ljuslyktor . Ha en fin fortsättning på veckan Kramar Karina

Oljekritan sa...

Hej...verkligen jättefina!!! Snyggt med blåa stenar i..har också gått kurs i betonggjutning..och även skulptering...det var skoj..vi gjöt av våra händer bl a..blev väldigt effektfullt...man skulle ha mer tid,mycket mer tid, och ork..skulle vara kul att gjuta, njuta av att gjuta..Kul att du titta in till mig.fin blogg har du...lägger till dig//Karina