Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 26 november 2011

Vad kännetecknar en bra dag?


För mig innehåller en bra dag både arbete och nöjen. Kan man sedan krydda den med vänner och god mat så blirt det ännu bättre. Förutsättningarna för att dagen kommer att bli lyckad ökar om man vaknar utsövd......kan man sedan äta "låååång" god och närande frukost så är grunden för en riktigt bra dag lagd.
Arbete behöver inte vara tråkigt. Det är roligt att arbeta åt sig själv och kunna njuta av resultatet sedan.
Att hinna ut en stund i naturen och motionera ökar också välbefinnandet.....
 Idag fick jag med alla ingredienserna.......dessutom sken solen!

15 kommentarer:

Yvonne Johansson sa...

Solen har varit framme här också, men nu har det mulnat på och det blåser mer och imorgon lär det visst blåsa upp ännu mer. Tur att det inte är nordlig vind. För min del i alla fall. Jag lär nog få spika igen mina fönster innan dom hinner byta ut om några år. Dom håller på att byta ut värmesystemet här också, just nu. Lite fel årstid tycker jag, för dom stänger av värmen titt som tätt. En annan som mår jätte dåligt av kyla, mår inte alls bra. Jag är i alla fall glad över att vintern inte har kommit än med sina minus grader. Dom senaste vintrarna har inte alls varit roliga. Försöker göra mig lite varm genom att titta på bilder tagna i sommar, och ha tänt en gammal lampa som ger värme :) Ha det gott så länge.

♥ Carina ♥ sa...

Jag håller med dig i din beskrivning av en bra dag :)
Hoppas du får en bra kväll också!
Kram

Ewa`s Galleri sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft
Haen fortsatt skön helg
Roligt att du hittade in till mig

Monica sa...

Bra Ninja att du är rädd om Dig! Hoppas kvällen också blir bra. Ät låååååång frukost i morgon också!
Kram från mig.

Yvonne sa...

OK! En ferrari är bra det med!Alltid bra att vara med vänner! Kram!

Livet och vardagen sa...

Låter härligt!

MARIA I KOS sa...

Det låter som en bra dag .
Jag är dålig på att ta mig ut och promenera och njuta av naturen , det måste jag bli bättre på .
Har haft en bra dag med goda vänner .
Kram ♥

Gardenhouse sa...

Vilken toppen dag du fått! Hoppas första advent blir lika bäst.
Kram Sussi

Mollan70 sa...

Det låter som en jättebra dag. Hoppas 1:a advent blir likaså. Kram

Augusta sa...

Fin bild :)

Ja så kan också en bra dag se ut och jag hoppas att lördagen blev så också för dig.

Kram :)

Fenixmonas sa...

Ja, då har du verkligen haft en givande dag! Vår dag blev så som vi tänkt oss och då känns det också bra, även om det inte blev så mycket gjort...Ha en riktigt fin 1:a advent! Kramiz

Nett sa...

Låter som att du fick en perfekt dag :)

ansepanse sa...

sol har vi inte haft men en bra dag måste inte ha sol
kramar

Carina Sjölund sa...

Inte kunde du fått en bättre dag :)
Ha en fin första advent!
Kramen♥

Monica sa...

Ho, ho.....ligger du kvar i sängen fortfarande?
Ninja, det är första Advent i dag! Upp och hoppa nu....*fniss*
Många kramar från mig.