Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 7 november 2011

Novembergrått.....

Är novembergrått en färg? Och i så fall är det någon som klär i novembergrått? Jag är inte ens säker på att november klär i novembergrått. Vackra novemberbilder.....är svårt. Men stillheten går i alla fall att fånga. Idag har det varit novembergrått.....den färgen förknippar jag med fukt och en doft av blöt jord. Nu har tystnaden inträtt...fåglarna har slutat sjunga och mörkret har infunnit sig. Man borde gå i ide men istället skyndar man sig för att fånga de få timmarna av dagsljus.

16 kommentarer:

Gardenhouse sa...

Tack angående mitt stall :)
Jag matar fåglarna utanför mitt köks fönster varje vinter, lite kvitter blir det då och mycket fågel liv, allt från stora till små...
Ha en fin kväll,
Kram Sussi

soffie sa...

men varmt är det än iallafall, men blä för detta mörkret, vilken vacker bild!

Nett sa...

Ja nu är det verkligen grått ute. japp, jag jobbar endast nätter.

ansepanse sa...

fast där har du fångat novemberdagen underbart vackert, jag tycker dessutom om november :) konstiga jag :)
Sv: fint att det gick bra igår :)
kramar

rumptott sa...

nej de e inte de.. himla massa hit o dit men de blir la bra när de e gjort antar jag =)

mollan70 sa...

Ja nu gäller det att ta tillvara på de få ljusa timmarna vi får.

Monica sa...

Roligt att mötet blev bra! Ska du hänga med till Paradiset en snabbis...? måste kolla allt regn som öst ner.
Kram kram kram

Yvonne :-) sa...

Naturen behöver komma i vintervila. Så vaknar den igen fram på våren....Svar: Ja det är bra att kunna räkna.. Men idag så känns det bra för mej ,men jag undrar hur hon känner sig! Nattikram!

Fnulan sa...

Grått... hum. för mig är februari mars mer grått. Usch vad less jag blir på att inte ha flyttat till utlandet med sol ALLTID!

Yvonne Johansson sa...

Ja nu är det grått, dimmigt och ruggigt ute, och solen lyser med sin frånvaro. Det är den sydliga vinden som för med sig varmare och fuktigare luft som gör det dimmigt. Vädergubbarna säger att senare i veckan så drar det ner kallare luft, och då skulle det bli lite mer sol. Hoppas det för man blir så trött av det här vädret, och även humöret får sig en däng :)

Fenixmonas sa...

Nej, du har nog rätt...inte ens november klär i novembergrått. Fast du har ändå lyckats att få en bra bild! Kramiz!

MARIA I KOS sa...

Här i norr brukar det vara novembervitt den här tiden , men inte nu .
Vilka vackra bilder du har här varje dag . Fotar du alla själv ?
Kram ♥

Carina Sjölund sa...

Jag säger som Maria, här brukar vi ha snö och möjligtvis kyla nu. Men ingen är gladare än jag att det ser ut så här på backen :) hoppas det håller i sig länge länge till *Ler* :)
Kramen♥ ha en go dag

Karpstryparn sa...

Nej, novembergrått är ju ingen färg.

Svar: Ja, Fredrik Reinfeldt struntar uppenbarligen vad hans son ägnar sig åt för skit.

Monica sa...

Tjing tjong...Alhambra har jag aldrig varit i, men känner de som varit där! Tydligen VÄLDIGT vackert & unikt ställe...Skulle troligen passa "paret" med sina kameror...*fniss*...
Kram kram kram

Gardenhouse sa...

Vad fina rese bilder du bjuder på!
Så många vackra platser du besökt, några har även jag varit på. Andra skulle jag vilja besöka framöver...
Kram Sussi