Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 28 november 2011

Come away with me.....

Sitter här och drömmer.....om någon månad lyfter jag. Det ska bli så gott att se ljuset igen. Solen räknar jag med, men kanske inte så mycket värme. Det blir ingen sol- och badsemester denna gång.
Det blir en natur och kulturresa. Höga snöklädda berg....
Moriska borgar......
Alhambra....
Jag betar så sakta av min önskelista....
Nästa gång vill mannen bredvid önska.......när han önskar blir det kallt kan jag lova!
Nordpolen nästa! Åtminstone nära nordpolen...

Snö  och is vill han ha och valar.....

En knölval som mannen bredvid fotade på Azorerna....

16 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

valar skulle jag också vilja se i deras naturliga miljö. Kultur och natur är väl en perfekt kombo,

Monica sa...

I com whit you...but not to Nordpolen!
Äter pepparkakor för "fulla muggar"( med liiite ädelost mellan)..mumma för magen.
Ha en bra vecka och kram från mig.

soffie sa...

wow va vackra bilder,spännande med nya resmål men Nordpolen vet jag inte om jag skulle vilja åka till,brrr va kallt,låter härligt att komma bort från kylan här. vart ligger Alhambra?kramen å vi åker nog en vecka till Fuerteventura v.9 då jag har sportlovet kramen

Fnulan sa...

Åh jag vill följa med... jag vill ha lugn och ro... Frid i hjärta och sinne.

Vardaxlyx sa...

Vilka underbara bilder! Kramkram från lilla mig :-)

Yvonne :-) sa...

Jag vill ha värme.Har man goa vänner så är man rik!! Det är alltid uppmuntrande med musik och sång.Är din man med och sjunger??Kram!

Yvonne ♥ sa...

WOW!!!! Coolt!

Gardenhouse sa...

Härligt roliga, spännande resor som kommer och har varit!
Vad du fick mig att längta tillbaka till Azorerna nu...härligt klimat där tyckte jag.
Kram Sussi

ansepanse sa...

så ni väljer var sin gång :) det låter som ett bra arrangemang
kramar

Karpstryparn sa...

Jädrar vilken bra bild på knölvalen.

Svar om kannibaler: Det kan man se, ja, även om inte jämt.
I filmen "Primal" hade Centerpartiets ledare Annie Lööf väldigt skarpa, vassa och långa tänder, hon såg lite galen ut där.

Men hon spelade sin roll väldigt bra, lite för bra till och med.
För hon har fortfarande inte plockat ut de där tänderna, trots att det nästan är ett år sedan filmen släpptes.

Angående om kannibalerna vet om det: Jag vet inte, men hon kanske vet om det.
För på ett vis är hon kannibal på riktigt, hon är en av dem i regeringen som "äter upp" Sverige och som kompensation för detta vill "ösa in" 40 miljoner invandrare från fel länder till Sverige.

Fenixmonas sa...

Vackert på bild med både snö och is...men för min del räcker det att se det på bild...Jag gick ju helst i ide under den kalla årstiden. I januari får jag lite sommar igen...kramiz

Nett sa...

Så härligt att få resa bort, värmen föredrar jag :)

Carina Sjölund sa...

Jag föredrar ditt resval :)
Kyla och snö får vi nog av ändå!
Kramen♥

Chiquita sa...

Jag blir såååå avundsjuk... men ser fram emot att få se lite bilder från Alhambra och Granada...missa inte Albayzin...
Sv: tack för gratulationerna:-)

Åsa! sa...

Kan nog förstå mannens önskningar om resmål!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Fin blogg!
Tack för din roliga kommentar!
Märkte hur långt mitt hår blivit i förrgår när jag lade iphonen på det - när jag la telefonen i knäet. Och jag gillar att ha långt hur, utom just nu när jag kämpar med stopp i badkarsavloppet! Blää!