Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 1 december 2011

Nu börjar nedräkningen......i alla fall för mig!


Tänk, för en månad sedan såg det ut så här. Vilken fantastisk höst vi har haft......mannen bredvid och jag lunchade ute långt in i oktober!


Två gånger har jag behövt skrapa rutan på bilen......skönt, även om jag inte tror att jag slipper undan med det denna vinter. Nu är det "bara" tjugotvå dagar kvar innan ljuset återvänder....
Det är om exakt tre veckor idag. Och jag tänker förkorta den mörkaste tiden i år med lite spansk sol!

Tro nu inte att jag är alldeles emot det vita.....jag ser fram emot att se Sierra Nevadas snöklädda toppar och så är jag mycket förtjust i körsbärsblom.....för efter vinter kommer vår!

19 kommentarer:

4U2 sa...

Håller helt med dig! :)

Fnulan sa...

Jag vill inte ha vonter... jag vill ha sommar, jag får nog ta och flytta...

soffie sa...

mmm vilken underbar bild på alla vackra blommor, mmm längtar , när är det ni åker? kramen

LyckligaPraliner sa...

Ja konstiga tider vilken höst! Vi här uppe brukar oftast ha mängder av snö vid den här tiden. Härliga bilder du visar!! :)

Ann-Louise

Hovdamen sa...

Vad härligt att ge sig iväg. Vi har nyss kommit hem. Bättre att ha det framför sig än bakom sig.

Have fun!

ansepanse sa...

jippie om tre veckor vänder det :)
vad härligt att ha en resa att se fram emot
kramar

Monica sa...

Önskar er en jättefin Resa! Skulle gärna följt med...ni har troligen mycket vackert att se framemot!
Kram kram och vink vink.
Du får en extra puss i pannan också.

Yvonne :-) sa...

Jag sov iaf gott! Om det sen var av trötthet eller gott samvete det vat jag inte kanske både ock.Viktigt att man lever i nuet,men ändå att längta framåt Ja ja du vet vad jag menar..Kram!

Livet och vardagen sa...

visst behöver man ljuset nu. Men det är snart vår igen:-)

Gardenhouse sa...

Underbara bilder, trevlig läsning om ljusets återkomst! Det är ju snart...
Och du, ha en helt underbar sol semester!
Bär det av snart?
Önskar en fin kväll och helg,
kram Sussi

Karpstryparn sa...

En sak som jag inte gillar med vintern är att man är tvungen att skrapa bilen varje morgon, om man har bil.
I övrigt har jag inget emot vintern.

Svar: Ja, med tanke på hur det ser ut nu så vill jag knappt tänka på hur det ser ut när jag är 80 år. Jag är förresten 43 år.

Gilla sa...

Så härliga bilder du visade. Klart att inte bilrutan var lika kul.

Sv: Tack för kommentaren hos min Reseblogg. Det är ju roligt att du ska resa till Malaga och Alhambra. Jag var där nån gång på 1970-talet. Då begrep jag mej inte så mycket på det kulturella i Alhambra. Men det var vackert. Jag har beskrivit den resan under den här adressen: http://gilla-gilla.blogspot.com/2011/03/en-resa-bakat-i-tiden.html#links. Men du kanske redan har sett bilderna? Jag skulle tycka idag att det vore mycket intressant att få se det igen.

Fenixmonas sa...

Å´så gott...bara tre veckor tills det vänder...Det känns gott! Pst...ingen snabeldrake, en ångmaskin!!Kramiz

Anonym sa...

Spegel, spegel på..

Hur är det med magen då?

DD

MICKAN sa...

Jag håller med dig. Vilken fantastisk höst vi haft.
Sen är jag riktigt glad över att vi sluppit all snö än så länge. Allt skottande och den kylan som vi hade förra året var ingen större hit tycker jag. Stugan jag bor i är inte så himla varm.

Det var fem år sedan jag var ledig på julafton och det ska jag vara i år.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En inställning jag delar helt, känns som vi behöver en mild vinter iår. Härligt och åka söderut, perfekt tid du valt.
Kramar
AnnaMaria

Anni sa...

Spansk sol kan man inte få för mycket av, jag fick min dos för en månad sedan!

Carina Sjölund sa...

Mysigt att ha en resa att se framemot :)
Värsta jag vet är att skrapa bilrutor, sitter oftast som berg :(
Kramen♥ ha en fin dag

Nicole sa...

Å så härligt med en resa till sydligare breddgrader nu då vi inte ser mycket av solen hemma.

Kram, Nicole