Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 4 oktober 2011

Välkommen till förvirringen!

Ibland är det tur att saker och ting upprepar sig. I alla fall för mig. Det berömda ekorrhjulet ni vet, det som man springer i vecka efter vecka.
Jag fick plötsligt väldigt ont om trosor......
Märkligt tyckte jag......för jag hade precis tvättat hela tvättkorgens tvätt, vikt den och prydligt lagt den i lådor. Likväl fattades det trosor.....
De kommer väl fram någon gång, tänkte jag och försökte lista ut under vilken hög av vad jag skulle bli glatt överraskad. Under tiden använde jag mig av den krympande högen i min låda.
Inga trosor syntes av på flera dagar och min krympande hög fortsatte att oroväckande krympa tills det helt plötsligt blev....
KRIS!
Jag får tvätta igen, tänkte jag och sedan raskt åka iväg och köpa upp mig på ett lager.
Jag tvättade en omgång tvätt igen, och som tur är har jag en torktumlare där man kan torka "kristvätt".
Dröm om min förvåning när jag öppnade torktumlaren och hittade den full av.........!!!!!
Man måste ta sig igenom hela ekorrhjulet för att få vardagen att fungera.....i alla fall hemma hos mig.
Snurrigt!

1 kommentar:

KKvinneblogger sa...

Ja, sånt kan skje. Morsomt! :)