Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



fredag 21 oktober 2011

Det här gillar jag!

Att kunna äta ute i solen i slutet av oktober. Nej, vi har inte ställt undan utemöblerna. Det är väl i morgon man ska göra det?
"När det blir sommartid ställer man fram utemöblerna.......när det blir vintertid ställer man tillbaka utemöblerna"
Fast jag ställer bara tillbaka klockan och sover en timme extra. Den där extra sovtimmen tycker jag om....
När det gäller våra utemöber tar vi in dem när snön kommer.  Förra året tror jag t.o.m. att det hann snöa på dem innan de bars in i förrådet. Inte kan man missa dessa underbara, soliga, vindstilla höstdagar bara för att det inte finns någonstans att sitta!

Utsikt från altanen förra helgen!

9 kommentarer:

Kaffehörnan sa...

Gött med en extra timme
Ha en fin helg

Livet och vardagen sa...

så vacker du bor!

Yvonne :-) sa...

Härlig utsikt ni har! Det är nog allergi som jag har fått .Idag mår jag bättre. Hästar är dyra .Dollar som blev 33 år avverkade vi bara Han hade aldrig haft skor på sig. Håller med om tiden en hästtimme = 3timmar.Men sen är det kanske bra att ha någon hobby.Jag kan tycka att vara medryttare är en bra ide.I helgen blir det O-holm . Kram!

Monica sa...

Vännen, ställ inte tillbaka utemöblerna förren nästa HELG !!! Annars blir det problem för dig i veckan.....dvs. 30/10...
Kramiz.

4U2 sa...

Underbart, och du har så rätt!

Ninja sa...

Ha, ha...jag har visst ingen koll på tideräkningen :) men en vecka till med sommartid har jag inget emot (fniss)

ansepanse sa...

vad underbart vackert ni bor :) är det en stor sjö där? ni badar kanske därnere?
men du sommartiden är en vecka till så ändra inte någon klocka den här helgen :)
kramar

Penseldraget sa...

hej
o tack för besöket på min blogg ;) här har oxo scrollats vilka otroligt vackra bilder du tar..
ha en skön helg
kram pia

Karpstryparn sa...

Håller med, sånt är trevligt.

Svar: Hallojsan! Jodå, det är bara fint, hehe.
Aaah, då har du mycket att göra nu då.