Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



tisdag 4 oktober 2011

Populärast i Storbrittanien?

En höst när det började "kulna på" och vi hade haft en ovanligt regnig sommar frågade jag min brittiske kollega om jag inte kunde få lov att bogsera bort Storbrittanien.
-Bogsera bort Storbrittanien???? Varför då???
-Jo, sade jag, eftersom Storbrittanien inte gjort annat än producerat lågtryck som sänts vidare till oss denna sommar så skulle jag vilja flytta på öeländet!
-Du kommer att starta ett krig! varnade kollegan. Tänk på att Storbrittanien vann både första och andra världskriget!
- Men om jag bogserar er till Kanarieöarna och låter Storbrittanien ingå i ögruppen?
Kollegan lyste upp.
- Du kommer att bli den populäraste personen i Storbrittanniens historia om du lyckas med det!
Nu är frågan, var hittar man en bogserbåt stor nog att bogsera bort Storbrittanien? Och när man ändå håller på borde man kanske flytta på Polen också, så att vi inte drabbas av de polska lågtrycken heller.


Lågtryck vill vi inte ha, bara sol!

3 kommentarer:

ansepanse sa...

och Sibirien, därifrån kommer ju den sibiriska kylan på vintern
kramar

Fenixmonas sa...

Iden är lysande!!! Alla lågtryck kommer ju från Brittiska öarna så vilket härligt klimat vi fick sen...och de också om du lyckas! Kramiz

Åsa! sa...

Polska lågtryck är en fasa för oss här på ön, då får vi alltid mängder med regn! Fram för mera sol och mindre blåst! :)