Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 26 oktober 2011

Stressfaktorerna kör ihop sig.....

Det är inte klokt vad det kan köra ihop sig ibland. Jag läste någonstans att en stressforskare hade sagt att man bara bör ha två tider att passa varje dag. Det skulle i så fall innebära jobbet och en aktivitet till per dag.
Lyckas ni? Jag brukar ha det i åtanke när jag planerar.......men....
Många gånger handlar det inte om mig själv utan att aktiviteter måste utföras tillsammans med andra och kanske inom en fastställd tidsram. Att samordna människor både inom och utanför arbetsplatsen är inte lätt.
Igår hade jag fyra tider att passa och ett par förberedande aktiviteter som måste bli klara innan jag gick och lade mig. Jag var igång från klockan sju på morgonen tills jag stupade i säng klockan halv tolv....
Det är tur att min fredag börjar redan i morgon.....


Det är en underbart vacker höstdag även idag, här är bilder från helgens promenad....

13 kommentarer:

Yvonne :-) sa...

Stress är inte bra! Vi får väl lägga till någon av Hasses sånger på repetoaren !!!! Vi får se ......jag har fått många förslag på bloggen Änglahund och memory.. Kram!

ansepanse sa...

åh vilka vackra bilder :)
fast att bara ha två tider att passa per dag går ju liksom inte riktigt ihop
kramar

MICKAN sa...

Åh, jag trodde tiderna man skulle passa var när man gick upp och när man gick och la sig.

Vilken härlig väg mellan berget och vattnet.

Ta't lugnt - Ta en toy :D

Åsa! sa...

Stress är vidrigt! Jag försöker att inte stressa, men ibland hopar det sig iallafall :( Nu har det varit så en tid, och hela november ser pestig ut. Jag blir stressad av bara tanken, vilket naturligtvis är riktigt galet!

Hoppas du får en lugn och avkopplande helg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är inne i en riktig stressperiod nu, känner att det är dags och bromsa. Ska tänka på det här med två tider och passa.
Kramar
AnnaMaria

Livet och vardagen sa...

på jobbet ha jag nog minst 6 tider att passa varje dag + kvällar som är uppbokade. Gillar inte att vara uppbokad jämt.

Jeppsson sa...

Men man har ju ofta flera tider att passa på själva jobbet! Så redan där blir det alltså för mycket stress. Usch.

soffie sa...

jobbigt när allt blir så ,otroligt fina bilder, må gott

Monica sa...

Nu måste Ninja andas lugnt och stilla. Försök att inte stressa....ja,jag vet att det är lätt att säga så. Men vackra bilder tar du allt!!!
Kram från en som INTE stressar just nu.

Karpstryparn sa...

Jag läste också om det där. Men att kunna ha bara 2 tider att passa varje dag blir svårt, å andra sidan: Har man ingen tid alls att passa så är det inte så bra det heller.
Själv hatar jag stress, blir på väldigt humör då.

Svar: Ja, PK-fascister hatar ju sanningen, de gör allt för att dölja den.

Yvonne Johansson sa...

Det förvånar mig inte att folk är så stressade nu för tiden. Folk verkar bara göra mer och mer. Jag själv tål inte att stressa längre. Jag är sjukpensionär och har värk. Jag har haft så ont så jag fått panik ångest och har nog därför blivit mer och mer stress känslig. Värk och stress går hand i hand säger dom. Väldigt vackra foton du har att titta på. Jag tycker det är roligt själv att ta bilder på vackra vyer. Något att titta på under vinterns mörka månader och längta till en ny härlig sommar. Ta det lungt nu :)

Fenixmonas sa...

Herregud...två tider att passa låter ju som semester! Undrar hur många som bara har två tider...Jag själv är uppbokad med besök och möten hela dagen, alltid mer eller mindre stressad! Just nu mer...Kramiz

Ingmarie sa...

Tur du får en långhelg att se fram emot....o ta det nu en aning lugnt!

Kramen