Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



torsdag 6 oktober 2011

Kaffedags....

Kaffe med utsikt...
Kaffe och mysiga platser hör ihop. Kaffe på altanen. Kaffe på balkongen. Kaffe på trappen. Kaffe i bersån.
Det finns ställen där det är särskilt gott att dricka sitt kaffe. Helst ska solen värma, fåglarna sjunga och så ska man se något vackert. Det kan vara havet eller en prunkande trädgård.
Ibland är det trevligt att dricka kaffe tillsammans med någon man tycker om. Utbyta tankar och funderingar över en kopp kaffe. Men det är minst lika trevligt att avnjuta sitt kaffe i avskildhet.
Att unna sig att koppla av en stund, att njuta av stundens stillhet och förssjunka i sina egna begrundanden.
På bilden ser ni en av mina favoritställen. Att avnjuta morgonens första kopp kaffe på altanen i solen med hela havet utanför är dagens "guldstund".

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Känner kaffedoften änd hit till Västanbäck...mmmmm va gött!

Kramen på sig!

ansepanse sa...

tänker och tycker precis likadant om kaffet och kaffestunden som du :)
kramar

Wictoria sa...

Jag har "ovanan" att alltid vilja ha något till kaffet men visst håller jag med dig, en fin plats att fika på är ju att föredra... då smakar ju allt så mycket bättre :) kram/ Wictoria

Åsa! sa...

Det var ingen dålig utsikt från den altanen!