Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 31 oktober 2011

Axlarna sjönk....fem centimeter!

Det här har jag gjort idag! Jag tänkte först ta bilen till tunnelbanan för att vinna tid. Men mannen bredvid tyckte att jag skulle ta en promenad och titta på träden. Och när jag tänkte efter så hade jag ingen tidspress, jag är bara van att ha det....

Träden på väg till tunnelbanestationen är verkligen vackra i år!

Jag närmar mig centrum och kliver på tåget in mot stan...

Vid Östermalmstorg kliver jag av...

Jag är på väg hit....men....

Jag skulle ju titta på träd och när jag såg att hela Humlegården var full av vackra höstträd, var jag helt enkelt tvungen att ta en promenad där och titta på fler träd...

Efter en härlig promenad bland ekar, almar, kastanjer och bok checkade jag in på Sturebadet.

Jag fick ett par tofflor, en badrock, en handduk och en necessär med spaprodukter. Min väninna som arbetar som massageterapeut på Sturebadet sade att jag skulle komma i god tid innan behandlingen. Jag började med att bekanta mig med omgivningarna. Eftersom det kurrade i magen så beslutade jag mig för att starta med lunch....

Jag beställde in lätthalstrad gravad lax på salladsbädd. Man ska inte äta för tungt om man ska träna....
Jag konstaterade att gymet hade alldeles för avancerade maskiner för mig. Det skulle ta alldeles för lång tid att lista ut hur de fungerade. Susanne Lanefeldt ledde ett gympingpass, det såg roligt ut men jag hade inte rätt träningskläder för ett sådant "svettigt" pass.

Så det fick bli bad. Visst ska man bada på anrika Sturebadet. Vattnet håller behagliga 28 grader så det är bara att simma på.
Sedan var det dags för behandlingar. Jag fick ansiktsbehandling, aromabad och massage av min vännina.
Efter massagen hade axlarna sjunkit fem centimeter! Min väninna hade gjort ett kanonjobb med nacke och axlar.
Jag blev trött efter behandlingarna och lade mig för att njuta av värmen i Aromarelaxen....

Sturebadet är fräscht och man har tillgång till många aktiviteter. Badprodukterna och stylingprodukterna är lyxiga och utrymmena väl tilltagna. Jag hann inte med en bråkdel av det som går att göra under min eftermiddag trots att jag var där i över fem timmar!
Nästa gång kommer jag nog att åka när det är kallare ute och jag behöver tinas upp.....
Sammanfattningsvis så var det ett bra sätt att använda friskvårdspengen på!

På hemvägen var det redan mörkt. Men jag kunde inte låta bli att titta på träden ändå....

4 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

vilken underbar dag du har haft! Kram

Yvonne :-) sa...

Sån dag vill jag också ha! Du måste ha njutit!!!!!!!Jag tycker att vi kunde behålla tiden som den var Jobbigt att ställa om inte bara klockorna utan hela kroppen... Natti !

ansepanse sa...

vad ljuvligt skönt och så vackra bilder
kramar

Monica sa...

Ninja, vilket härligt och skönt Inlägg + underbara bilder.Blir riktigt sköööön i kroppen av att "bara" läsa det. Tack, tack.
Var rädd om dig och kram från mig.