Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 12 oktober 2011

Skrapsäsongen har börjat!

Idag är är vintern i antågande. Det är ingen återvändo längre. Även en enveten barbening som jag måste inse att sommaren har lämnat oss. I morse sade vintern "God morgon". Jag tittade på bilen med fasa......nattfrost!
Skrapsäsongen har börjat! Är det något som jag tycker riktigt illa om så är det att skrapa rutorna på bilen och sätta mig i ett iskallt förarsäte. Eller ännu värre, man måste skotta fram bilen först, sedan skrapa rutorna och sätta sig i ett iskallt förarsäte......

4 kommentarer:

ansepanse sa...

skaffa en motorvärmare, fast det hjälper ju inte mot all snön
nu får du börja använda långbyxor
kramar

Yvonne :-) sa...

Skrapsäsongen har inte börjat här än. Vi har motorvärmare att sätta på när frosten och vintern kommer....Man får tänka på att röra sig i denna ålder så att man inte stelnar till.Har varit ute tj 3 timmar idag..... Kram!

Monica sa...

Snygg design på din nya sida!!!Ja, visst känner jag att de är lite kallare nu. Så nu gäller det att åka där det är lite varmare. Måste "suga" på värme-karamellen ett liiiiitet tag till....
Åker om drygt en vecka!
Ha det så bra och varm kram från mig.

Fenixmonas sa...

Fruktansvärt hemskt, vidrigt...Jag skulle helst vilja gå i ide just nu. Kramiz