Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 1 oktober 2011

Ett bord med utsikt....

Vem vill inte ha ett bord med utsikt över vatten? De här borden på Santorini hade nästan vattenkänning. Det såg lite riskabelt ut att äta sin lunch här. Så mannen bredvid och jag valde en annan restaurang.

Idag hade vi utsikt över en vik av Mälaren och det gick att sitta ute också! Inte illa för att vara den första oktober! På altanen serverade våra värdar räkcoctail med rosa bubbel till.
Det kändes så lyxigt att sitta ute och njuta av en god måltid medan solen gick ned över ett spegelblankt vatten. Löven och vattnet färgades i guld......

Det spelar ingen roll var solen går ned.....det är ett lika vackert skådespel varje gång.



4 kommentarer:

Monica sa...

Ja tänk att vi får gratis skådespel av solnedgångar oavsätt var vi befinner oss...Det gäller att ha förmågan att "fånga" den?
Kramen från mig.

bokhyllan sa...

Solnedgångar kan vara förtrollande vackra.
Kram

Åsa sa...

Det där såg lite väl strandnära ut faktiskt :)

Visst hade vi en perfekt avslutning på september, och början på oktober. Tänk om vädret alltid vore så...

ansepanse sa...

solnedgångar kan vara bland det finaste man kan se
kramar