Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



lördag 29 oktober 2011

Bästa botemedlet....

Körsbärsträden i vårt område är helt fantastiska just nu...

Bästa botemedlet mot stress för mig är att ta en ridtur. Inget får mig att koppla av så bra som hästar. Då måste jag släppa alla andra tankar och bara koncentrera mig på hästen under mig. När jag har varit i stallet en stund känner jag hur all stress bokstavligen rinner ur mig.....
På andra plats kommer miljöombyte och vacker natur.....men huvudsaken är nog att man gör något man tycker om och är intresserad av. Om det inbegriper en fysisk aktivitet så brukar det fungera bättre.
Vad får dig att varva ned?

6 kommentarer:

ansepanse sa...

en promenad med mina vovvar, helst en skogspromenad, det får mig verkligen att slappna av och må gott
kramar

Åsa! sa...

Tänkte på det idag, att grannens körsbärsträd var så vackert!

Vad får mig att koppla av? Havet, skogen, löpning, cykling och hästarna. Det sista är så nytt i mitt liv, som du vet, och jag hade aldrig trott att det skulle skänka mig sådan glädje. Inte bara ridningen utan allt runtomkring.
När jag kommer upp till stallet stannar tiden, jag glömmer allt annat och inte förrän jag kliver in i bilen och ska åka hem igen inser jag att flera timmar har gått :)

Yvonne Johansson sa...

Förr var det min Malle. Mallen hette igentligen Malajko som jag var uppfödare på. Han var en arab och blev 19 år. jag tog bort honom hösten 2010 för jag hade inte råd att ha kvar honom, och han hade en skada som blev värre efter att jag haft en medryttare på honom. Vi var skröpliga bägge två så vi var mest ute i skogen och plockade svamp tillsammans. Mina nerver var helt slut pg. av det ekonomiska så det var ett svårt beslut jag fick ta. Annars så älskar jag att vara ute i skogen, men fiska älskar jag. Tyvärr får jag mer värk vintertid. Har en väns häst annars som jag får pyssla om. Mallens gamla stall och betes kompis. Ha en riktigt trevlig helg :)

Fenixmonas sa...

Beroende på årstiden så växlar det mellan havet och skogen. Havet får mig att fyllas av livslust och energi! Skogen har under hösten en liknande effekt...men vintern är ett gissel, då handlar det bara om överlevnad i väntan på en ny vår. Kramiz

Livet och vardagen sa...

Havet. Böcker. Naturen. Kram

MICKAN sa...

De är verkligen vackra träden. Vad stora de är också. Har du gjort några inlagda körsbär detta året? Det är riktigt gott och passar utmärkt till mat.

Jag fortsätter hoppas på en mild vinter.
Nu måste jag säga att jag hoppas inte vi får så mycket snö i år för det vill jag inte ha.
Vill man ha snö kan man resa till den istället