Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 17 oktober 2011

Mitt nästa hus.....

Mitt nästa hus ska ha....
  • Ett riktigt tak (läs det ska inte vara platt)
  • bergvärme och treglasfönster ( läs låga driftskostnader)
  • Öppen spis (läs mysfaktor och värmekälla)
  • Vedspis ( läs hög överlevnadsfaktor)
  • Tvättstuga ( läs ett badrum är ett badrum och inget annat)
  • Bra material genomgående (läs lättstädat och tåligt)
  • Självavfrostande kyl och frys ( läs jag har annat att göra)
  • Gott om förrådsutrymmen ( läs jag har tröttnat på att leta)
  • Och det ska definitivt inte vara så stort som på bilden ( läs för övrigt gillar jag sekelskifteshus med punchveranda, snickarglädje, torn och tinnar)

8 kommentarer:

Åsa! sa...

Bra önskemål tycker jag! Vart finns det vackra huset på bilden? Det påminner om ett hotell vi har bott på i Mölnlycke, men så är det väl inte?

Monica sa...

Hej å hå här var det önskemål både stora och små.
Kram från mig.

Livet och vardagen sa...

låter som ett perfekt hus, det enda som saknas på listan är en riktig butler (läs tid över till annat än matlagning, strykning och städning:-))

ansepanse sa...

jag kan bocka av en del
riktigt tak
vi eldar med ved
tvättstuga
självavfrostande kyl och frys
och förrådsutrymmen
så jag är supernöjd :)
kramar

Yvonne ♥ sa...

Jaha ,du har redan börjat planera :-)En del kan jag bocka av,vill gärna ha öppen spis.. Du har då verkligen gröna fingrar.. Kan man få tips hur du gör för att få orkideerna att blomma.. Nattikram!

Fenixmonas sa...

Japp! Inte så höga krav egentligen...bara fungerande! Fast inte alltid så enkelt att få alla bra funktioner...kramiz

Malla sa...

ååh, kan jag få hyra en del? :D

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja tack, jag tar ett likadant. En toppenbra lista du gjort.
Kramar
AnnaMaria