Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 23 januari 2012

Grått blev det....

Skåpet blev grått! Det blev snyggt fast det "försvann" en aning. Men som ni vet ger det ena det andra. Börjar man i en hörna uppstår plötsligt en hel massa idéer som man vill förverkliga. Nu längtar jag efter min symaskin.......gummit har slitits ut på drivremmen så den slirar. Annars är den i utmärkt skick, fast ärvd och gammal, tillverkad långt in på förra seklet.
Nu är frågan, reparera eller köpa ny? Får klura vidare på det......

Mera grått.....den sjuarmade ljusstaken belv väldigt snygg med mörgrå ljus i. Tyvärr har jag ingen bild på det och inte blir det någon heller, för varenda ljusstake såldes på utställningen. Det blir helt klart till att gjuta nya!

14 kommentarer:

Vicke sa...

ja. då får du fundera vidare på det, ha en fin kväll nu

Anonym sa...

Så fina ljusstakar, gör du dem själv?
Kram

Monica sa...

Så roligt Ninja att dina ljusstakar såldes! Det förstår jag-för de är såååå LÄCKRA!!!!!!!!!!
Jippi....att du lydde han bredvid angående grått skåp!
Kram på dig käre gamle vän+min "egen" data lärare.

ansepanse sa...

åh den 7-armade älskar jag :)
supersnygg
kramar

Yvonne :-) sa...

Klart att dom tog slut.De är orginella och snygga ljusstakar,skulle gärna vilja ha en.. Jag fick soppa över som jag har ätit idag! Kram!

Monica sa...

Sv: Sur och arg under hatten....*fniss*...

Smörblomma sa...

Reparera om det är möjligt. Gamla saker har sin egna själ och histora, värt att spara. Jättestilig ljusstake också :)

mariaikos sa...

Jag vill gärna se resultatet av målningen .
Jag äger ingen symaskin . Brukar lämna syarbeten till min mamma ;)
Betong - ljusstakarna är så snygga .
Kram ♥

Livet och vardagen sa...

Som sagt, jag gillar grått. Läste igår att det är den nya modefärgen i vår, så både du och jag är lite före vår tid:-)

soffie sa...

va snyggt:)

KKvinneblogger sa...

Du viser at grått kan være vakkert!
Gamle symaskiner kan være vel så bra som nye. Det spørs vel hva det vil koste å reparere. Lykke til!

Nina sa...

Wow, det där var verkligen läckert, riktigt läckert!
Sv; Det rörde sig om 5-10 sekunder & jag var den andra som bokade en plats på just det planet, det luktar ruttet :(

Fenixmonas sa...

Inte alls förvånad att de såldes, de var ju himla fina allihop! Då har du lite att göra framöver med att skapa nya...Kallt här idag med -7 grader! Kramiz

Annika sa...

Ofta kan det bli billigare att köpa en ny mot att laga en gammal!