Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



onsdag 25 januari 2012

10 frågor....

Jag har blivit ombedd att svara på 10 frågor om mig själv och håll i er här kommer svaren....
1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag var på mitt livs första safari i Kenya.
2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Förberedde byte av arbetsplats och arbetstid......
3. Fem snacks du gillar?
Saltlakrits, Mörk choklad, popcorn, nötter och tyvärr chips.
4. Fem sånger jag kan hela texten utantill på?
Frogg, Marknadsvisa, Så skimrande var aldrig havet, Lilla snigel, Kristallen den fina
5. Fem saker du skulle vilja göra om du vore mångmiljonär?
Säga upp mig, säga upp mannen bredvid, flytta till en plats där vi kunde göra större nytta, köpa ett par hästar, använda pengarna till glädje för andra.....
6. Fem dåliga vanor?
Är uppe för länge på kvällarna, motionerar för lite, sitter för mycket vid datorn, läser för lite, äter för mycket.
7. Fem saker du gillar att göra?
Göra någon glad, umgås med mina vänner, göra nya bekantskaper, resa och rida
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Jag skulle aldrig köpa något som jag vet är utrotningshotat och jag skulle aldrig klä mig i leopardmönstrat och det är nog föga sannolikt att jag skulle köpa ett jetplan, hotell eller en lyxkryssare.
9. Fem saker jag gillar?
Min säng, min bil, min kamera, min kaffebryggare och mitt badkar....
Fråga 10 hoppar jag över.....den var alldeles för svår (fniss). Ni får en låt i stället.....och en bild!



Afrikanska tonårsligister i Uganda som passar på att snygga till sig mellan bilarna de terroriserar i hopp om en godbit. Ja, det gick verkligen inte att stanna....då blev det bilöverfall och nåde den som hade vindrutan nedvevad! En bil full med babianer vill man inte ha......

13 kommentarer:

Nett sa...

Där fick man reda på mer av dig :)

Livet och vardagen sa...

så många gemensamma nämnare vi har du och jag:-). Hade tänkt skriva det där om att säga upp mig men det kändes så självklart:-)

Gardenhouse sa...

Kul att du hängde på!
Nu har jag ju lite mer kuriosa om dig och ditt spännande liv...safari, det har jag heller aldrig varit på och det låter j helt fantastiskt!!!
Kram Sussi

Habibty sa...

Kulig läsning:) Nu har jag klickat mig hit till dig och det var en söt blogg du har!

mariaikos sa...

Kul att få veta mer om dig .
Du har nog upplevt mycket olika saker på alla dina resor .
Jag skulle inte vilja ha babianerna i min bil ;)
Kram ♥

Monica sa...

Nä men Ninja, varför skulle du inte vilja ha en bil full av babianer? De som är så söta...
Musiken du bjöd på....10 poäng!
Må väl och ha det gott!
Kram.

LyckligaPraliner sa...

Jag har haft babianer i min bil. Många gånger. Det finns många olika slags babianer.

Kul att läsa dina svar! :)

Ann-Louise

Nina sa...

Vad kul att få vet lite mer om dig, om än kortfattat :) Jag tycker att Babianer är fina apor, apor generellt är goa djur :D
Sv; Jag tror att jag har fått biljetter. Skall testa att skriva ut dem i morgon på kontoret :)

Augusta sa...

Nu blev jag nyfiken på fråga 10 :)

Annars var det roligt att läsa dina svar :)

Kram

Yvonne :-) sa...

Att hålla kurs för äldre är svårare än för ungdommar. Det verkar som om äldre har svårt att lyssna.Man får säga samma saker flera gånger.Nattikram!

Fenixmonas sa...

Å´kul att få veta lite mer om dig! tack för det! kramiz!!

Annika sa...

Va roligt att läsa svaren!

Carina Sjölund sa...

Roligt att få veta mera om dig!
Babianerna skulle jag gärna vilja träffa, söta :)
Kramen♥