Välkommen till min blogg! Här skriver jag om min vardag. En värld av bilder, fotografier, konst, betong, kultur, natur, resor, hästar och en hel massa bokstäver!



måndag 2 januari 2012

Idag är det nya året vanligt igen....

 Vanlig vardag. Rutiner. Arbete. Vardagssysslor. På måndagarna rider jag för det mesta efter jobbet. En vardagslyx som jag unnar mig, helt enkelt för att jag mår bra av det. Det är så avkopplande att komma ut i naturen en stund, speciellt för mig som är förortsbo. Ordet förort.....klingar inte så vackert, det för tanken till höghus och betong. Vi har både höghus och betong i min förort men även ett stenkast till Mälarens böljor. Närhet till vatten är livskvalité....
Sjönära, sjötomt, strandnära, sjöglimt, havsutsikt......visst sätter det igång fantasin? De som kan välja vill för det mesta bo nära vatten. Även på semestern är vi intresserade av hotellets förhållande till vatten. Hur långt är det till stranden? Finns det pool?
Att vandra på en strand, höra vågorna och känna doften av salt......det är förnimmelse av frihet.




13 kommentarer:

Livet och vardagen sa...

ja, nära havet vill vi bo - och vi trivs bäst i öppna landskap:-)

Vardagen - det är en slags trygghet i det också, även om jag gärna väntar till nästa måndag med att komma in i den lunken.

Gardenhouse sa...

Javisst är det vardag snabbt igen, men med guldkorn i den är vardagen ganska gemytlig... ;)
Kram Sussi

Anonym sa...

Havet är liksom inte min tekopp, den där ridturen däremot.

Art By Tina - Konst & Fashion sa...

Menar du vilken teknik jag använder för illustrationer? Just denna är gjord i illustrator, utan ritplatta.

KKvinneblogger sa...

Godt nytt, vanlig år!
Sterke, flotte bilder!

Yvonne :-) sa...

Sååå fina bilder!Att få panik är inte lätt.konstigt var man vänjer sig vid att ha internet.. nattikram!

Gilla sa...

Sån tur du har som kan ta dej en ridtur ibland. Det måsta vara skönt. (Säger en som inte kan rida). Vilka vackra klippbilder du visar.

Sv: Har du en hund, som blir skotträdd till nyår eller? Vi hade ju hand om Baloo och han brydde sej inte och behövde inte drogas.

Kram/Gilla

MARIA I KOS sa...

Här är det inte vardag ännu, vi sover bort hela förmiddagarna .
Visst är närheten till havet livskvalitet .
Det har vi inte här men i vår nyinköpta stuga .
Kram ♥

Annika sa...

Sjukt läckra Bilder... omg!

Fenixmonas sa...

Ja, jag har också ett enormt behov av vatten...skulle inte kunna tänka mig att åka iväg någonstans utan närhet till vatten...fast det måste inte vara havet. kramiz

ansepanse sa...

visst är det härligt med vatten men jag har aldrig bott riktigt nära något
jättehärliga bilder
kramar

Nett sa...

Inte så dumt :) Jag har ledigt så jag njuter av det här hemma i lugnet för mig själv. *gillar* Mannen har sena veckan så han är inte hemma förrens till midnatt. Ha en bra dag!

Gravida Frun sa...

Längtar tills vi kan föra in våra rutiner igen, svårt när barnen är lediga från allt.